درخشش فیلمسازان بسیجی کردستان در جشنواره بین المللی مقاومت
جمعه، 7 آذر 1399
درخشش فیلمسازان بسیجی کردستان در جشنواره بین المللی مقاومت
رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کردستان از کسب دو عنوان برتر توسط فیلمسازان بسیجی استان در اختتامیه جشنواره بین المللی فیلم مقاومت خبر داد.

به گزارش کورده واری آنلاین، علی عباس داودنیا در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: 125 اثر در پنج بخش به دبیرخانه استانی این جشنواره واقع در سازمان بسیج هنرمندان استان کردستان ارسال شد که با داوری آثار پنج اثر به مرحله کشوری راه پیدا کردند.
داودنیا خاطرنشان کرد: این جشنواره در استان ها توسط سازمان بسیج هنرمندان و در سطح کشوری نیز توسط انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و بنیاد فرهنگی روایت فتح اجرایی شده است.
وی افزود: بر اساس نظر هیات داوران در بخش فیلم کوتاه داستانی اثر «نهست» به کارگردانی زانیار لطفی، در بخش پویانمایی اثر «بالانس» به کارگردانی برزان رستمی، در بخش فیلم مستند اثر «مجید بربری» اثر مهرداد یوسفی، در بخش نماهنگ اثر «دختر کرد» به کارگردانی برزان محمدی و در بخش فیلمنامه نیز اثر برزان رستمی با عنوان «تحویل رویای ناتمام» به مرحله کشوری راه پیدا کردند.
داودنیا اعلام کرد: خوشبختانه در مرحله کشوری نیز پس از داوری آثار شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت که به یاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شده بود، فیلمسازان بسیجی استان در دو بخش پویانمایی و فیلم کوتاه داستانی رتبه های برتر را کسب کردند.
وی اظهار کرد: در بخش فیلم کوتاه داستانی اثر «نهست» به کارگردانی زانیار لطفی و در بخش پویانمایی اثر «بالانس» به کارگردانی برزان رستمی موفق به کسب رتبه برتر، تندیس جشنواره ، دیپلم افتخار و جایزه نقدی در بخش فیلمسازان بسیجی شدند.
داودنیا خاطرنشان کرد: کردستان مهد هنر و فرهنگ بوده و جوانان مستعد و متعهد کردستانی با تکیه بر داشته های فرهنگی این دیار به خلق آثار هنری می پردازند و بازخورد این تلاش ها در موفقیت های گوناگون آنان در عرصه های ملی و بین المللی نمود پیدا می کند.
رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کردستان در ادامه سخنان خود به روند اجرای این جشنواره در بخش فیلمسازان بسیجی و در مرحله استانی اشاره کرد و گفت: فیلمسازان کردستانی استقبالی گسترده ای از شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت کردند و در پنج بخش فیلمنامه، فیلم کوتاه داستانی، نماهنگ، فیلم مستند و پویانمایی در مجموع 125 اثر به دبیرخانه این رویداد هنری ارسال شد.
وی افزود: آثار دریافتی با حضور خسرو سینا، جلال نصیری هانیس و مجاهد بنی عامریان داوری شد و در بخش فیلم کوتاه داستانی فیلم «نهست» به کارگردانی زانیار لطفی رتبه اول، فیلم «سرباز» به کارگردانی آکو زندکریمی رتبه دوم و فیلم «سارا انار ندارد» به کارگردانی مریم البرزی رتبه سوم را کسب کردند.
داودنیا خاطرنشان کرد: در بخش فیلم مستند نیز مهرداد یوسفی برای فیلم «مجید بربری» رتبه اول را کسب کرد، رتبه دوم این بخش به فیلم «کبوترهای روی شیروانی» اثر برهان احمدی رسید و رتبه سوم را نیز سیدرضا سیدفاتحی برای فیلم «مادر مهرداد» از آن خود کرد.
وی افزود: در بخش فیلم مستند و برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره زنده یاد رحیم ذبیحی فیلمساز فقید کردستانی جایزه ویژه ای برای فیلم «سنگ مزاری برای برادر شهیدم» در نظر گرفته شد.
وی اذعان کرد: هیات داوران در بخش پویانمایی جایزه اول را به برزان رستمی برای فیلم «بالانس» اختصاص داد و رتبه های دوم و سوم به ترتیب به خبات ساعدی برای فیلم «پیشمرگان مسلمان کرد» و حاتم ساعدپناه برای فیلم «سرزمین سبز» رسید.
داودنیا افزود: در بخش نماهنگ با تقدیر از آثار «وطن» و «22 ریبندان» اثر «دختر کرد» به کارگردانی برزان محمدی رتبه اول را کسب کرد و «بازگشت پروانه ها» به کارگردانی فرید نیکخواه رتبه دوم را به خود اختصاص داد و هیات داوران در این بخش اثری را شایسته رتبه سوم ندانستند.
رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کردستان اظهار کرد: فیلمنامه «تحویل رویای ناتمام» نوشته برزان رستمی رتبه برتر را در این بخش به خود اختصاص داد و آثار «خط های موازی» نوشته جلال ساعدپناه و «انیسه» نوشته مریم البرزی به ترتیب رتبه دوم و سوم بخش فیلمنامه را کسب کردند.
داودنیا افزود: فیلمنامه «چمدان» نوشته سامان حسین پور و فیلمنامه «تاریخی مطلق» نوشته نوید زارع نیز توسط هیات داوران شایسته تقدیر شناخته شدند.
وی اعلام کرد: بر اساس نظر هیات داوران در بخش فیلم کوتاه داستانی اثر «نهست» به کارگردانی زانیار لطفی، در بخش پویانمایی اثر «بالانس» به کارگردانی برزان رستمی، در بخش فیلم مستند اثر «مجید بربری» اثر مهرداد یوسفی، در بخش نماهنگ اثر «دختر کرد» به کارگردانی برزان محمدی و در بخش فیلمنامه نیز اثر برزان رستمی با عنوان «تحویل رویای ناتمام» به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

انتهای پیام/

نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط