اجرای بیش از 4 هزار کیلومتر فیبر نوری در روستاهای کردستان/ توسعه 284 سایت نسل 3 و 4 اینترنت همراه
یکشنبه، 19 بهمن 1399
اجرای بیش از 4 هزار کیلومتر فیبر نوری در روستاهای کردستان/ توسعه 284 سایت نسل 3 و 4 اینترنت همراه
مدیر مخابرات منطقه کردستان از انجام خدمات گسترده مخابراتی در سال جاری به ارزش 1026 میلیارد ریال در استان خبر داد.

به گزارش کورده واری آنلاین، آزاد حکمت مدیر مخابرات منطقه کردستان صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان کردستان با تشریح برنامه های این شرکت از ابتدای سال جاری تا کنون، عنوان داشت: توسعه مشترکین تلفن ثابت به تعداد 10973 شماره، توسعه مشترکین باند پهن به تعدا 19559 پورت، توسعه FTTH به تعداد 1662 پورت، توسعه فیبر نوری به مقدار 255 کیلومتر، احداث 17 سایت همراه اول، توسعه همراه اول 2جی به تعداد 94 تکنولوژی و توسعه همراه اول 3جی/4جی به تعداد 284 تکنولوژی از جمله اقدامات مخابرات منطقه کردستان در سال جاری بوده است و برای این اقدامات 1026 میلیارد ریال هزینه شده است.

 

حکمت افزود: مخابرات در دوران کرونا بیش از هر حوزه دیگری تحت تاثیر قرار گرفت و به نوعی فضای مجازی به محل زندگی مردم تبدیل شد، کسب و کارهای زیادی به سمت اینترنت روی آوردند و آموزشها نیز وابسته به اینترنت شد و این تغییر رویکردها مسئولیت ما را بیشتر کرد و با تلاش های شبانه روزی اجازه ندادیم خللی در زندگی مردم ایجاد شود.

 

مدیر مخابرات منطقه کردستان از افزایش 50 درصدی پهنای باند در روزهای آغازین بیماری کرونا خبر داد و گفت: آمادگی لازم برای افزایش پهنای باند تا 40 گیگ را هم داریم.

 

وی افزود: در مجموع 105 نفر از پرسنل شرکت مخابرات کردستان مبتلا به کرونا شدند و متاسفانه 6 نفر از بازنشسته های این شرکت نیز بر اثر این ویروس فوت کردند.

 

حکمت گفت: کردستان در تکنولوژی فیبر نوری روستایی رتبه اول کشور را دارد و از اول سال تاکنون 191 کیلومتر دیگر به شبکه فیبر نوری روستایی استان اضافه شده و در حال حاضر این رقم در روستاهای کردستان، بیش از 4 هزار کیلومتر است.

 

مدیر مخابرات منطقه کردستان از اتصال 527 روستا به اینترنت ADSL خبر داد و گفت: بحث توسعه اینترنت همراه و آنتن دهی موبایل در روستاها برعهده یک اپراتور دیگر است و وظیفه مخابرات حفظ و نگهداری ظرفیت موجود است.

 

وی افزود: در روزهای آینده 7 الی 8 نقطه در سنندج که مشکل آنتن دهی موبایل دارند ارتقا داده می شوند.

 

حکمت از بالا بودن هزینه های نگهداری و خدمات مخابراتی اظهار نگرانی کرد و افزود: باید تغییر در نظام تعرفه گذاری خدمات مخابراتی انجام شود تا بتوان خدمات بیشتری به مردم ارائه داد.

 

نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط