اقامه نماز عید قربان در کردستان
چهارشنبه، 30 تیر 1400
اقامه نماز عید قربان در کردستان
مسلمانان اهل سنت و اهل تشیع کردستان با رعایت پروتکل های بهداشتی نماز عید قربان را اقامه کردند.

به گزارش کورده واری، روز چهارشنبه همزمان با دیگر نقاط ایران، نماز عید قربان در مساجد و حسینیه‌های کردستان اقامه شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان در خطبه‌های نماز عید قربان در حسینیه سنندج اظهار داشت: در این روز شریف خیر، عافیت، هدایت، معنویت و عمل و اطاعت چیزهایی است که ما نیاز داریم و از خداوند می‌خواهیم ما را از این الطاف خود بی‌نصیب نگرداند.

وی افزود: انسان در خسران است مگر اینکه توصیه به حق بکند و اگر اشکال و اشتباهی وجود دارد آن را بزرگنمایی نکند و صبر و بردباری در برابر مشکلات داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در ادامه خطبه‌های نماز عید قربان اظهار داشت: باید شکرگزار و سپاس‌گذاری کنیم از اینکه یک آزمون سختی را در انتخابات کم حاشیه‌ای که خردادماه امسال پشت سر گذاشتیم.

اقامه نماز عید قربان در کردستان

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی افزود: مردم کردستان علیرغم تمام مشکلات، تنگناها، گرفتاری‌ها و احیاناً کم لطفی‌ها به میدان آمدند و با مشارکت خود در انتخابات نشان دادند همچنان پایبند نظام و ارزش‌های آن هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: در دورترین نقاط مرزی همین استان مناطقی را داریم که مردم با وجود مشکلات مختلف بیش از 90 درصد در انتخابات مشارکت داشته‌اند.

وی افزود: این مشارکت مردم نشان داد که جامعه ما پذیرفته‌اند که یک دولت تازه نفس می‌آید و می‌تواند مشکلات را به فضل پروردگار حل کند و همه ما در هر جایگاهی باید به این فضا کمک کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان به مشکلات کم آبی در خوزستان و قطعی برق در نقاط مختلف کشور اشاره کرد و گفت: این مشکلات ناشی از مدیریت ضعیف دولتمردان بوده و انتظار می‌رود با مدیریت مناسب هرچه سریع‌تر رفع شود.

اقامه نماز عید قربان در کردستان

وحدت و مودت فلسفه اعیاد اسلامی است

ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج نیز در خطبه‌های نماز عید قربان در مسجد جامع این شهر از وحدت به عنوان محور توسعه در جامعه نام برد و گفت: عید قربان عید بندگی و تقرب الهی بوده و مسلمانان جهان در این روز درس فداکاری، صبر و مقاومت می‌گیرند.

وی افزود: عید قربان به معنی اخلاص و تقرب است و قربانی‌کردن بسیار جایگاه ارزشمندی در آئین اسلام دارد.

ماموستا رستمی تصریح کرد: وحدت و مودت فلسفه اعیاد اسلامی است و عید قربان و حج ابراهیمی دارای پیام‌های بسیاری است.

امام جمعه سنندج خاطرنشان کرد: امنیت و یکپارچگی از جمله نعمت‌هایی است که خداوند متعال به ملت ایران ارزانی داشته است و باید با احساس مسئولیت همگانی از این نعمت‌ها حفاظت کنیم.

نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط