ریل‌گذاری راه‌آهن همدان - سنندج پایان یافت
چهارشنبه، 21 مهر 1400
ریل‌گذاری راه‌آهن همدان - سنندج پایان یافت
عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن همدان - سنندج به طول 151 کیلومتر به پایان رسید.

به گزارش کورده واری آنلاین،‌ آیین اختتامیه ریل گذاری راه آهن همدان - سنندج روز سه‌شنبه با حضور "خیرالله خادمی" معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، "بهمن مرادنیا" استاندار کردستان و جمعی از مسوولان حوزه حمل و نقل استان برگزار شد.

معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در این آیین اظهار داشت: این پروژه بزرگ با پیگیری‌های ویژه استاندار کردستان به سرانجام رسید، در غیراین صورت تا 2 سال دیگر ریل گذاری به اتمام نمی رسید.

 ریل‌گذاری راه‌آهن همدان - سنندج پایان یافت

خیرالله خادمی با بیان اینکه متوسط ریل گذاری در طول دوران گذشته 150 تا 160 کیلومتر در سال است، افزود: این در حالی است که در 6 ماه گذشته 80 کیلومتر ریل گذاری در این محور انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه عملیات ریل گذاری 150 کیلومتر حدود 2 سال طول می‌کشد، یادآور شد: این پروژه کار خیر و زیربنایی بزرگی محسوب شده که توسط نظام اسلامی اجرا شده و به عنوان اولویت انجام خواهد شد و پس از تکمیل ایستگاه‌ها در آینده ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

طول خط آهن تهران، همدان - سنندج 420 کیلومتر است که مسیر تهران تا همدان به طول 270 کیلومتر به بهره‌برداری رسیده است و از 151 کیلومتر طول خط ریلی همدان - سنندج نیز 64 کیلومتر از آن در حوزه استان همدان واقع شده و از شهر بهار و لالجین عبور و به استان کردستان منتهی می شود.

 

تاکنون برای این پروژه یک هزار و 550 میلیارد تومان هزینه شده، شامل سه قطعه، 27 کیلدمتر خط ایستگاهی و هفت ایستگاه دارد که مهمترین آن ابستگاه سنندج است.

از جمله مزایای بهره برداری از این خط ریلی می‌توان به کاهش تصادفات جاده‌ای، تسهیل سفر، توسعه صنعت گردشگری، کاهش آلودگی‌های زیست محیطی، اشتغالزایی و کاهش مصرف سوخت اشاره کرد.

نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط