ایجاد اشتغال برای 370 کردستانی در قالب طرح تکاپو
سه‌شنبه، 4 اردیبهشت 1397
ایجاد اشتغال برای 370 کردستانی در قالب طرح تکاپو
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح امروز در نشست خبری به مناسبت اعلام برنامه های هفته کارگر در سنندج اظهار کرد: حمایت از اشتغال پایدار در جامعه نیازمند حمایت از کالای داخلی و استفاده از تولیدات داخلی است.
برهان صلواتی افزود: باید بینش یک کارگر را نسبت به افزایش واندمان و بهره وری در بخش تولید بالا ببریم و در راستا نیز مباحث فرهنگی و اجتماعی کارگران را مدنظر قرار داده ایم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به تشریح برنامه های هفته کارگر پرداخت و اظهار کرد: دیدار با نماینده ولی فقیه، برگزاری جشن کارگری با محوریت خود کارگران، عیادت از کارگران در بیمارستان تأمین اجتماعی، همایش روز ایمنی و سلامت کار، جلسات تخصصی نماینده کارگران با مسئولان استانی از جمله این برنامه هاست.

صلواتی همچنین به طرح تکاپو و اقدامات انجام شده در این خصوص اشاره کرد و گفت: این طرح از سال 92 در دستور کار قرار گرفت و از آن تاریخ تاکنون اقداماتی انجام شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: در سال 96 فعالیت های عملیاتی برای این طرح اجرایی شد و در گام نخست مکانی ثابت برای این مبحث در نظر گرفته شد و دبیرخانه کارگروه در این اداره کل راه اندازی شد.

صلواتی افزود: در قالب طرح تکاپو در استان کردستان تاکنون 370 نَفَر اشتغال زایی شده است و اهداف این طرح نیز با جدیت هرچه تمام دنبال می شود.

وی همچنین در بحث اشتغال فراگیر خاطرنشان کرد: در سال 95 برای این طرح سه میلیارد تومان و در سال 96 هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب شد که در این راستا طرح های متعددی به بانک ها معرفی شده بود اما متاسفانه کار کارشناسی منسجمی بر این طرح ها صورت نگرفته بود و همین امر موجب شد که تعدادی از این طرح ها در بانک های عامل به سرانجام نرسید.

صلواتی اعلام کرد: در بحث اشتغال فراگیر هزار و 388 مورد طرح در سامانه ثبت نام کرده اند و حدود 200 میلیارد تومان طرح در بانک ها وجود دارد که یک سوم این میزان تاکنون پرداخت شده است.

وی همچنین از سهم 33 میلیارد تومانی به استان در قالب طرح اشتغال خانگی خبر داد که تاکنون 9 میلیارد تومان این مبلغ به متقاضیان پرداخت شده است.
نویسنده:
چاپ خبر
اخبار مرتبط