راهیابی 18 اثر اعضای انجمن کاریکاتور کردستان به بخش نهایی جشنواره سراسری بوکان
چهارشنبه، 5 دی 1397
راهیابی 18 اثر اعضای انجمن کاریکاتور کردستان به بخش نهایی جشنواره سراسری بوکان
رئیس اداره امور هنری، سمعی بصری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از راه‌یابی آثار 18 نفر از کارتونیست‌های عضو انجمن کارتون و کاریکاتور استان به مرحله نهایی دهمین جشنواره سراسری بوکان خبر داد و گفت: این جشنواره در دی ماه جاری برگزار می‌شود.
به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگ و هنر کوردەواری، رشید محمودی ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: انجمن کارتون و کاریکاتور به عنوان تنها تشکل رسمی حوزه کارتون و کاریکاتور استان کردستان فعالیت‌های تخصصی خود را با محوریت آموزش به رده‌های مختلف سنی آغاز کرده است و طی شش ماه فعالیت رسمی خود منشا حرکات بزرگی در این حوزه بوده است.
وی افزود: این انجمن با فعالیت‌های خستگی‌ناپذیر زنده‌یاد امیر سهیلی و دیگر کارتونیست‌ها و کاریکاتوریست‌های توانمند استان فعالیت رسمی خود را از شش ماه پیش آغاز کرد و در این مدت کوتاه علاوه بر حضور موفق در جشنواره‌های مختلف بین‌المللی شاهد برپایی سه نمایشگاه گروهی و دو ورکشاپ اختصاصی در این عرصه بودیم.
رئیس اداره امور هنری، سمعی بصری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان همچنین گفت: پس از وفات زنده یاد سهیلی شاهد ماتمی بزرگ در عرصه کارتون و کاریکاتور کردستان و کشور بودیم اما این اداره کل با اعلام همراهی همه جانبه با اعضای انجمن کارتون و کاریکاتور استان بر تداوم ایده‌های خلاقانه مرحوم سهیلی تاکید و در این مسیر تمام ظرفیت‌های لازم برای تقویت فعالیت‌های هنری در این عرصه جهانی را به کار خواهد گرفت.
محمودی اظهار داشت: با اعلام دبیرخانه دهمین جشنواره سراسری کارتون و کاریکاتور بوکان شاهد راه یافتن آثار 18 نفر از هنرمندان عضو انجمن کارتون و کاریکاتور کردستان در این عرصه هستیم که این اتفاق نشان‌دهنده عزم راسخ هنرمندان این عرصه برای تداوم مسیر عزتمند زنده‌یاد سهیلی هستیم.
وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: تمام امکانات و مکان‌های فرهنگی شهرستان‌های مختلف استان برای توسعه فعالیت‌های انجمن‌های هنری در دسترس بوده و هنرمندان عضو انجمن کارتون و کاریکاتور کردستان در شهرستان‌های مختلف می‌توانند از این اماکن بهره ببرند.
 
نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط