انجام سالیانه 100 کیلومتر عملیات اصلاح شبکه‌های آب و فاضلاب در کردستان
دوشنبه، 15 مهر 1398
انجام سالیانه 100 کیلومتر عملیات اصلاح شبکه‌های آب و فاضلاب در کردستان
مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: بخشی از تأسیسات آب و فاضلاب استان کردستان به دلیل فرسودگی، نیاز به توسعه و ایجاد ظرفیت‌های جدید نیازمند اصلاح است لذا بر اساس اولویت‌بندی، هر ساله 100 کیلومتر در برنامه اصلاح، ترمیم و بازسازی شرکت آبفا قرار می‌گیرد.

به گزارش آژانس خبری کورده‌واری  به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان، مهندس محمدحسین محمدی اظهار کرد: در حال حاضر هشت هزار کیلومتر تأسیسات آبفا زیرزمین قرار دارد که بخشی از این تاسیسات قدیمی و نیازمند اصلاح هستند.

وی خاطرنشان کرد: قدمت بالای شبکه‌های آب و فاضلاب در استان که موجب فرسوذگی می‌شود و همچنین توسعه شهرها و نیاز به ارائه خدمات گسترده‌تر، می‌طلبد که تأسیسات آبفا به طور مداوم اصلاح و توسعه گردد و در همین راستا با لحاظ کردن اولویت‌ها، سالیانه قریب به 100 کیلومتر عملیات اصلاح و توسعه شبکه در شهرهای استان انجام می‌شود.

محمدی با اشاره به اینکه با تلاش مجموعه قوی و متخصص در حوزه آبفا تاکنون خدمات مستمر به مشترکان انجام گرفته است، افزود: سعی و تلاش ما خدمت‌رسانی و برقراری ارتباط مناسب با مردم است.

مدیرعامل آبفا استان کردستان در خصوص آسفالت کوچه و معابر بعد از حفاری‌هایی که توسط آبفا انجام می‌گیرد، اعلام کرد: آبفا هزینه حفاری‌های داخل شهر را به شهرداری پرداخت می‌کند تا بعد از هر حفاری آسفالت آن را انجام دهد.

مهندس محمدی با بیان اینکه داشتن منابع، شرط پیشبرد فعالیت‌های آبفا است، اضافه کرد: برخی از پروژه‌های آبفا برای واگذاری به بخش خصوصی تعریف شده‌اند که در مقاطعی از سال برای احداث تصفیه‌خانه‌های فاضلاب و برنامه‌های کاهش هدررفت آب از توان و ظرفیت بخش خصوصی استفاده می‌شود.

وی گفت: برای پروژه‌های اجرایی و کارهای بهره‌برداری در قالب پیمانکاری و سرمایه‌گذاری از بخش خصوصی استفاده خواهیم کرد.

محمدی با اشاره به اینکه آبفا آمادگی ارائه خدمات در بخش آب و فاضلاب را برای پروژه‌های مسکن مهر باقی‌مانده در استان دارد، عنوان کرد: تاکنون تأسیسات زیربنایی و انشعابات مسکن مهر به طور کامل شده و خدمات لازم را در این راستا انجام داده‌ایم.

انتهای پیام/

نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط