تفاوت رؤسای دو قوه از ادعا تا عمل
شنبه، 2 آذر 1398
تفاوت رؤسای دو قوه از ادعا تا عمل
سفر یک روزه رئیس قوه قضاییه به کردستان دارای پیام‌های بسیاری برای مدیران ارشد کشوری و استانی بود که برای جلب اعتماد مردمی و شفاف‌سازی امور می‌توانند به کار گیرند.
 

به گزارش خبرگزاری کورده‌واری، با وجود اینکه چندین روز قبل از سفر رئیس قوه قضائیه شاهد اطلاع‌رسانی رسانه‌ها از این سفر بودیم و همه مردم همچون سفرهای مدیران و مسئولان ارشد کشوری منتظر نصب هزاران مترمربع بنرهای تبلیغاتی و پارچه‌نوشته‌های خوش‌آمدگویی بودند اما خوشبختانه خبری از این اسراف‌ها و پایمال‌کردن‌های بیت‌المال نبود و این مهم به ادعای رئیس جدید قوه قضائیه در این خصوص جامه عمل پوشید.


این درحالی بود که در اردیبهشت ماه امسال مقرر شده بود رئیس قوه مجریه به کردستان سفر کند و قبل از اینکه آقای روحانی به سنندج تشریف بیاورند متأسفانه شاهد نصب صدها متر مربع بنر و پارچه‌نوشته برای خوش‌آمدگویی ایشان و نصب چندین تن پایه‌ها و داربست‌های فلزی در سطح خیابان‌ها، بلوارها و معابر سنندج و حتی دیگر شهرهای استان بودیم.


متأسفانه نه تنها آقای رئیس جمهور به کردستان تشریف فرما نشدند بلکه این هزینه‌های هنگفت را بر مردم مستضعف کردستان نیز تحمیل کردند.


آقای رئیس جمهور به صورت رسمی اعلام کرده‌بودند که در بهترین ماه سفر به کردستان به دلیل سرمای هوا نتوانسته‌است که به کردستان سفر کند اما هیچگاه به این مورد فکر نکرده بود که این حنا برای مردمانی که در تلخ‌ترین روزهای این سرزمین همیشه در صحنه بوده‌اند و در سردترین روزهای سال در راهپیمایی 22 بهمن و سایر راهپیمایی‌های دشمن شکن حضوری گسترده داشته اند رنگی ندارد.


مردم کردستان طی چندروز اخیر به عینه تفاوت وعده تا عمل را از رؤسای دو قوای قضاییه و مجریه مشاهده کردند و بدون شک تبعات این ادعاها و عمل‌ها در آینده کردستان نسبت به مشارکت و همراهی مردمی با این دو قوا برای همگان روشن خواهد شد.


شفاف‌سازی و روراست‌بودن با مردم از جمله سرمایه‌های اجتماعی برای هر مدیر و تصمیم‌گیر محسوب می‌شود که اگر مسئولان ارشد و میانی در دولت تدبیر و امید به این امر بی‌توجه باشند نه تنها برای ماه‌های آتی از عمر دولت‌شان با مشکل مواجه خواهند شد بلکه صدمات بسیاری را از لحاظ مشارکت اجتماعی برای دولت‌های پس از خود به یادگار خواهند گذاشت.


انتهای پیام/

نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط