564 واحد مسکونی تحویل مددجویان کمیته امداد کردستان شد
دوشنبه، 30 دی 1398
564 واحد مسکونی تحویل مددجویان کمیته امداد کردستان شد
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان گفت: امسال 564 واحد مسکونی مددجویی برای افراد فاقد مسکن شهری و روستایی زیرپوشش این نهاد در استان خریداری و احداث شده است.

به گزارش کورده‌واری به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) محمدرسول شیخی‌زاده روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: امسال 564 واحد مسکونی مددجویی برای افراد فاقد مسکن شهری و روستایی زیرپوشش این نهاد در استان خریداری و احداث شده است که از این تعداد، 164 واحد توسط کمیته امداد امام‌خمینی (ره) استان و برای مددجویان شهری و روستایی خریداری و احداث شده است.

وی افزود: از مجموع این واحدها 400 مورد روستایی بوده که با مشارکت سپاه احداث شده است و علاوه بر این واحدها، 420 واحد مسکونی نیز با کمک این نهاد برای مددجویان تعمیر و بازسازی شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان خاطرنشان کرد: براین اساس به خانواده‌های تحت حمایت شهری سه نفره به بالا برای ساخت و یا خرید مسکن 300 میلیون ریال بلاعوض و 300 میلیون ریال به صورت تسهیلات قرض‌الحسنه از سوی این نهاد پرداخت می‌شود.

وی افزود: برای مددجویان شهری 2 نفره نیز 100 میلیون ریال بلاعوض و 300 میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌شود ضمن اینکه مدجویان روستایی نیز می‌توانند 200 میلیون ریال بلاعوض و 150 میلیون ریال وام دریافت کنند.

شیخی‌زاده با بیان اینکه برای هزینه تعمیرات مسکن مددجویان نیز 35 میلیون ریال بلاعوض کمک می‌شود، گفت: همچنین مددجویان ساکن روستا برای ساخت منزل مسکونی می‌توانند با معرفی این نهاد از 250 میلیون ریال بلاعوض و 400 میلیون ریال تسهیلات بنیاد مسکن بهره‌مند شوند.

وی تاکید کرد: برای منازل مسکونی تخریب شده بر اثر سیل نیز 150 میلیون ریال بلاعوض به مددجویان شهری و 100 میلیون ریال به مددجویان روستایی پرداخت می‌شود.

وی اعلام کرد: در حال حاضر بیش از 134 هزار نفر از جمعیت استان کردستان زیرپوشش حمایت‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) استان هستند که این میزان حدود 9 درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

انتهای پیام/

نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط