دهن کجی آموزش و پرورش به مطالبات مردم سنندج
دوشنبه، 2 تیر 1399
دهن کجی آموزش و پرورش به مطالبات مردم سنندج
آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج با تصرف بخشی از اراضی خصوصی مجتمع آپارتمان های ادب و تخریب دیوارهای این مجموعه بخشی از حقوق شهروندان این شهر را پایمال کرده و جوابگو نیست.

به گزارش کورده واری آنلاین، مجتمع آپارتمان های ادب واقع در حدفاصل بلوار جانبازان و خیابان پاسداران این شهر به عنوان اولین مجتمع مسکونی بخش خصوصی این شهر طی پنج دهه در زمینی به مساحت 70 هزار متر ساخته شده است.

 

هرچند که عملیات ساخت این مجموعه از چند سال قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی آغاز شد اما در دوران جنگ تحمیلی بخشی از این مجموعه آسیب دید و در دهه شصت تکمیل و بازسازی شد.

 

در اواخر دهه هشتاد تاکنون شاهد تصرف چندین هزار متر مربع از اراضی این مجتمع خصوصی توسط برخی ادارات استانی و شهرستانی هستیم که به گفته هیات مدیره این مجموعه این میزان تعدی و تصرفات به 15 هزار مترمربع می رسد.

 

پایگاه خبری کوردتودی در روزهای آتی سلسله گزارش هایی را از این زمین خواری بزرگ در مرکز سنندج به تفکیک ادارات متخلف منتشر خواهد کرد.

 

در گام نخست این ماجرا پس از تماس اعضای هیات مدیره با خبرنگار کوردتودی به این مجموعه آپارتمانی مراجعه کردیم و از نزدیک با دغدغه ساکنان این مجموعه آشنا شدیم.

 

 

اعضای هیات مدیره این مجتمع مسکونی با اعلام نارضایتی از آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج اعلام داشتند که متاسفانه با وجود قرار تامین دلیل از دادگستری و ثابت شدن حقوق ساکنان این مجتمع تاکنون آموزش و پرورش اقدامی عملی برای بازپس دادن 400 متر مربع از ضلع شمالی مجموعه انجام نداده است.

 

عباس حیدری از اعضای هیات مدیره این مجتمع به خبرنگار کوردتودی اعلام کرد: آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج با چراغ سبز نشان دادن به آموزشگاه های مجاور این مجتمع زمینه تعدی آن ها به اموال مردم را فراهم کرده و در اقدامی غیر قانونی دو آموزشگاه ایران زمین و استعدادهای درخشان شهید بهشتی اقدام به تخریب دیوار مجتمع نموده و درب ورودی خود را به داخل محوطه مجتمع گسیل داده اند.

 

وی افزود: تعبیه این درب ها موجب سلب آرامش ساکنان این مجتمع شده و خطرات زیست محیطی و آلودگی صوتی و محیطی فراوانی را ایجاد کرده است.

 

مهدی پناه رئیس هیات مدیره این مجتمع نیز در گفت و گو با خبرنگار کوردتودی اظهار کرد: متاسفانه با وجود اعتراض های چندین ساله ساکنان این مجتمع و برگزاری جلسات متعدد تاکنون مسئولان آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج پاسخگوی دغدغه شهروندان نبوده و روز به روز نیز تعدی هایشان با این مجموعه مسکونی بیشتر می شود تا حدی که راه آب های سطحی خود را نیز به سمت محوطه مجتمع هدایت کرده اند.

 

وی اعلام کرد: در صورتی که مسئولان آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج و مدیران این دو آموزشگاه از این تخلفات خود کوتاه نیایند خود ساکنان این مجتمع مسکونی از حقوق خویش دفاع خواهند کرد و به صورت خودجوش درب های غیرقانونی تعبیه شده این دو آموزشگاه را مسدود خواهند کرد.

 

برای پیگیری این دغدغه مردمی با سیدفواد حسینی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج تماسی تلفنی برقرار کردیم که وی با جوابی سربالا اعلام کرد: هر وقت ساکنان این مجتمع خصوصی حکمی قانونی علیه ما گرفتند آن موقع اقدام به مسدود کردن درب های این دو آموزشگاه می کنیم در ضمن این اقدامات قبل از دوران مدیریت بنده صورت گرفته است.

 

برای بررسی قانونی بودن این دغدغه شهروندان با عرفان فتحی شهردار منطقه دو سنندج نیز تماسی تلفنی انجام دادیم که وی اظهار کرد که مجتمع آپارتمان های ادب یک مجتمع خصوصی بوده و هیچ اداره و سازمانی حتی شهرداری حق دخل و تصرف در آن را ندارد.

 

وی افزود: در صورتی که شهروندان این مجتمع خصوصی نیاز به مشاوره و یا بهره مندی از امکانات شهرداری را داشته باشند آمادگی داریم که در خدمت آنان باشیم.


 

در روزهای آتی نظاره گر خواهیم بود که بالاخره دغدغه های مردمی بر دهن کجی ادارات متخلف در شهر سنندج و به ویژه مجتمع آپارتمان های ادب فایق خواهد آمد؟

 

آیا آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج به خواسته های برحق مردم توجه خواهد کرد یا همچون سنوات گذشته آن را پشت گوش خواهد انداخت؟

 

انتهای پیام/

نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط