تردد 88 میلیون خودرو در جاده های کردستان/افزایش 14 درصدی تلفات جاده ای کردستان در چهارماهه نخست سال 99
یکشنبه، 19 مرداد 1399
تردد 88 میلیون خودرو در جاده های کردستان/افزایش 14 درصدی تلفات جاده ای کردستان در چهارماهه نخست سال 99
مدیرکل راهداری, حمل و نقل جاده ای استان کردستان گفت: متاسفانه با وجود کاهش 15 درصدی میزان ترددها در چهارماهه نخست سال جاری شاهد افزایش 14 درصدی تلفات جاده ای هستیم.

به گزارش کورده واری آنلاین, محمدراشد مدرس گرجی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان کردستان با تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: مجموعه ما یک مجموعه ای است که به صورت مستقیم با جان انسان ها سر و کار دارد لذا از هر گونه نقد در این عرصه با تمام وجود استقبال می کنیم.
وی افزود: خبرنگاران مشاوران راستین مجموعه راهداری بوده اند و از تمامی همراهی های این قشر خدوم تقدیر و تشکر داریم.
مدرس گرجی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: استان کردستان همواره در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای در کشور حرف هایی برای گفتن داشته است و از مجموع 8 هزار و 80 کیلومتر شاهد هزار و 900 کیلومتر راه بین شهری هستیم که هزار و 200 کیلومتر آن اصلی و شریانی است.
وی افزود: 2 هزار و 900 کیلومتر راه روستایی آسفالته داریم و سالانه در مجموع راه های روستایی و شهری حدود 88 میلیون تردد خودرو داریم که 12 میلیون آن مربوط به خودروهای سنگین است.
مدرس گرجی از کاهش 15 درصدی تعداد تردد در جاده های استان در چهارماه اول سال 99 نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: در این مدت 27 میلیون تردد داشته ایم.
وی در ادامه سخنان خود از خرابی متوسط و شدید 650 کیلومتر از هزار و 900 کیلومتر راه شریانی استان خبر داد و گفت: متاسفانه تاکنون این حجم خرابی در سطح جاده های استان نداشته ایم و سعی داریم با برنامه ریزی میان مدت و بلندمدت برای کاهش این خرابی ها همت گماریم.
مدرس گرجی اعلام کرد: برای کاهش این خرابی ها نیازمند هزار میلیارد ریال اعتبار و 14 هزار تن آسفالت هستیم.
وی افزود: خوشبختانه درسال جاری موفق شدیم مجوز مناقصه بهسازی و روکش جاده های شریانی استان را از سازمان راهداری کسب کنیم و این مهم فراتر از اعتبارات مصوب استان برای سال جاری است.
مدرس گرجی از وجود 368 دستگاه ماشین آلات راهداری در استان خبر داد و گفت: میانگین عمر این ناوگان 25 سال می باشد و برای نوسازی این مهم نیازمند اعتبارات استانی و ملی هستیم.
وی اعلام کرد: متاسفانه در 4 ماهه نخست سال 99 شاهد افزایش 14 درصدی تلفات رانندگی در جاده های استان بوده ایم و این آمار نگران کننده است.
مدرس گرجی از آسفالت 60 کیلومتر راه روستایی در سال مالی 98 خبر داد و گفت: تا پایان سال مالی 1400 حدود 200 کیلومتر راه روستایی دیگر نیز آسفالت خواهد شد و میزان بهره برداری راه آسفالته روستایی کردستان به بیش از 54 درصد خواهد رسید.
وی افزود: در مبحث حمل بار شاهد فعالیت 69 شرکت حمل و نقل هستیم و نظارت هایی بر آنان اعمال می شود و مردم می توانند شکایات خود را در این خصوص با شماره تلفن 141 در جریان قرار دهند.
مدرس گرجی از ورود این اداره کل در خصوص وانت بارها در آینده نزدیک خبر داد و گفت: برنامه ریزی برای ساماندهی حمل و نقل وانت بارها در استان صورت گرفته است و به زودی اجرایی می شود.
وی افزود: در استان کردستان 15 مجتمع خدماتی رفاهی در جاده های استان فعال هستند و سه مجتمع دیگر نیز آماده افتتاح است.
مدرس گرجی همچنین از فعالیت 5 مرکز معاینه فنی ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین در استان خبر داد.


انتهای پیام/
نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط