بیش از ‌هزار جوان کردستانی در نوبت دریافت کمک هزینه ازدواج هستند
دوشنبه، 30 فروردین 1400
بیش از ‌هزار جوان کردستانی در نوبت دریافت کمک هزینه ازدواج هستند
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: در حال حاضر یک هزار و 29 نفر از جوانان دختر و پسر مددجوی این نهاد در استان در نوبت دریافت جهیزیه و کمک‌هزینه ازدواج هستند.

به گزارش کورده واری آنلاین، فرهاد کاظمی  اظهار داشت: میزان کمک هزینه ازدواج از سوی این نهاد به دختران نوعروس مددجو سال گذشته تا سقف 50 میلیون ریال و برای پسران نیز براساس شرایط مالی تا سقف 30 میلیون ریال تعیین شده بود.

وی افزود: بر این اساس سال گذشته 67 میلیارد ریال کمک هزینه ازدواج توسط این نهاد به یک هزار و 748 نفر از جوانان دختر و پسر استان پرداخت شد و این کمک‌هزینه‌ بصورت نقدی و کالا در اختیار این افراد قرار گرفت.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان با اشاره به اینکه براساس پیش‌بینی‌های انجام شده قرار است امسال به 2 هزار و 700 نفر از دختران و پسران جوان زیرپوشش این نهاد کمک هزینه ازدواج پرداخت شود، گفت: تاکنون کمک‌هزینه 500 نفر در سال جاری تامین شده است.

وی اظهار داشت: کمک به تحکیم و حفظ نهاد خانواده یکی از اهداف و رسالت‌های کمیته امداد است که از طریق کمک به ازدواج جوانان نیازمند و همچنین ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار انجام می‌شود.

کاظمی ارائه خدمات مشاوره پیش از ازدواج در راستای ازدواج آگاهانه و جلوگیری از طلاق با همکاری مراکز مشاوره طرف قرارداد این نهاد از دیگر خدماتی است که در این زمینه با جدیت دنبال می شود.

نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط