رسانه‌ها نامحرمان هیئت‌های اجرایی انتخابات مجلس یازدهم در کردستان
دوشنبه، 18 آذر 1398
رسانه‌ها نامحرمان هیئت‌های اجرایی انتخابات مجلس یازدهم در کردستان
همزمان با آغاز فصل انتخابات شاهد موضع‌گیری‌های متعدد مسئولان استانی و کشوری در خصوص نقش تاتیرگذار رسانه‌ها در امر انتخابات هستیم اما در عمل هیچگاه از فعالان رسانه‌ای که اشرافیت ویژه‌ای در امور مرتبط دارند در قالب هیئت‌های اجرایی و هیئت‌های نظارت استفاده نمی‌شود.
به گزارش خبرگزاری محلی کوردەواری، همزمان با آغاز نام‌نویسی کاندیداها در نقاط مختلف کشور در استان کردستان نیز در شش حوزه انتخابیه ثبت‌نام افراد متقاضی شروع شد.
در کنار ثبت‌نام افراد در بازه زمانی مشخص شده شاهد معرفی اعضای اصلی و علی‌البدل هیئت‌های اجرایی انتخابات این شش حوزه انتخابیه از سوی فرمانداران بودیم.
با وجود اینکه مسئولان ارشد کشوری و استانی در موضع‌گیری‌های همیشگی خویش از رسانه‌ها به عنوان یکی از پایه‌های اصلی انتخابات چه در خصوص روشنگری و اطلاع‌رسانی به مردم و چه در خصوص افزایش مشارکت عمومی در این عرصه سرنوشت‌ساز یاد می‌کنند اما وقتی به مدیران اجرایی و میانی به ویژه فرمانداری‌ها می‌رسیم این سیاست عدول کرده و معتمدین مردم و مدیران ارشد استانی و کشوری به یکباره نامحرمانی می‌شوند که نباید در عرصه انتخابات نه جزو هیئت‌های اجرایی و نه جزو هیئت‌های نظارت باشند.
این بی مهری به فعالان رسانه‌ای کردستان که دهه‌ها از عمر خویش را برای اطلاع‌رسانی و افزایش سطح مشارکت مردمی در انتخابات‌های مختلف سپری کرده‌اند از جمله خاطرات تلخ و بی‌احترامی‌هایی است که هیچگاه از یادها نخواهد رفت.
فرمانداران این شش حوزه انتخابیه با این دهن‌کجی و بی‌مهری به فعالان رسانه‌ای چگونه توقع دارند که در روزها و ماه‌های پیش رو شاهد توان حداکثری فعالان رسانه‌ای در عرصه انتخابات باشند.
این آقایان شاید هنوز به جایگاه رسانه‌ها و نقش نظارتی آنان پی نبرده‌اند و یا شاید با سیاسی کردن امور می‌خواهند فعالان رسانه‌ای استان را که به صورت تخصصی و حرفه‌ای در امور انتخابات ورود کرده‌اند از گردونه خارج کرده و در سایه عدم شفافیت‌ها به اموری دیگر بپردازند.
با این انتخاب‌ها از سوی فرمانداران این شش حوزه انتخابیه و دلسردی‌هایی در بین معتمدین برخی صنوف و اقشار پیش آمده است که جا دارد مسئولان ارشد استان برای حذف برخی شائبه‌ها در این خصوص ورود نمایند.
 
انتهای پیام/
نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط