اختیار تدریس زبان کردی به مدیران مدارس واگذار شده است
شنبه، 16 اردیبهشت 1402
اختیار تدریس زبان کردی به مدیران مدارس واگذار شده است
سنندج- معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان گفت: مدیران مدرسه با مصوبه شورای مدرسه می توانند از ساعت رسمی 60 ساعت را به مهارت آموزی در مدرسه و آموزش زبان کردی اختصاص دهند.
به گزارش خبرنگار کورده واری آنلاین، طیب سالاروندیان روز شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش که در استانداری کردستان برگزار شد، به اصل 15 قانون اساسی در ارتباط با گویش و زبان های محلی اشاره کرد و گفت: در محتوای تعدادی از کتاب های درسی بخشی برای تدریس زبان مادری در نظر گرفته شده است و معلم ها در استان ما به اختیار خود می تواند زبان کردی را تدریس کنند.
وی افزود: طرح برنامه بوم نیز ویژه مدرسه است و مدیران مدرسه با مصوبه شورای مدرسه می توانند از ساعت رسمی 60 ساعت را به مهارت آموزی در مدرسه اختصاص و آموزش زبان کردی جزو این برنامه ها باشد.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کردستان بیان کرد: طرح کاغذ های ماندگار از طریق وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده و مصوبه آن از شورای آموزش و‌پرورش گرفته شده است.
سالاروندیان بیان کرد: دانش آموزان بعد از اتمام امتحانات نوبت های خرداد و شهریور می توانند کتاب و دفاتر خود را با مشارکت اولیا و مدیران مدارس به شهرداری اهدا کنند و شهرداری در قبال آن ها، تجهیزات آموزشی برای مدرسه خریداری می کند.
سید انور رشیدی شهردار سنندج در جواب پیشنهاد هدیه کتاب های درسی از طرف مدارس به شهرداری، بیان کرد: با کلیات این موضوع موافق هستیم و ایده بسیار خوبی است لذا باید یک جلسه کارشناسی در این حوزه برگزار شود.

 
نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط