کردستان استان پیشرو کشور در تولید لاستیک‌های دوست‌دار محیط زیست
سه‌شنبه، 9 بهمن 1397
کردستان استان پیشرو کشور در تولید لاستیک‌های دوست‌دار محیط زیست
همزمان با سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد از نخستین خط تولید تایرهای رادیال سبز در شرکت لاستیک بارز کردستان رونمایی شد.
 به گزارش خبرنگار اقتصادی کوردەواری، مدیرعامل گروه لاستیک‌سازی بارز در این مراسم گفت: شرکت بارز کردستان جزو چهار شرکت برتر کشور از نظر کیفیت محصولات و تکنولوژی بوده و تمام استاندردهای جهانی خودروسازی را کسب کرده است.
پرویز اخوان اظهار کرد: ایجاد یک اکوسیستم نوآوری پویا و توسعه فناوری‌های بسیار پیشرفته از جمله اهداف این شرکت می‌باشد.
وی افزود: هم‌اکنون در کشور حدود 10 شرکت اقدام به تولید انواع تایر می‌کنند و با تمام در برابر توطئه‌های دشمنان که قصد فلج کردن خط تولید کشور را دارند ایستاده اند.
اخوان اظهار داشت: 150 ماده اولیه که 40 درصد آن وارداتی است که خوشبختانه با کمک دانشمندان جوان کشورمان توانستیم در بارز سیرجان اقدام به تولید بخش مهمی از مواد اولیه نماییم.
وی افزود: بیش از 5 هزار نفر به صورت مستقیم در گروه بارز مشغول به کار هستند و سهم بزرگی در اشتغال‌زایی کشور به صنعت تایر تعلق دارد.
اخوان خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز بارز کردستان به تولید 12 هزار حلقه رسید و جزو چهار شرکت مطرح کشور به شمار می‌آید که استانداردهای جهانی را کسب کرده است.
مدیرعامل شرکت بارز اعلام کرد: با اشتغال‌زایی مستقیم برای 650 نفر از جوانان تحصیل‌کرده و نخبه کردستانی در این شرکت توانسته‌ایم گامی قابل توجه در مسیر رفع دغدغه اشتغال تعدادی از نخبگان این دیار برداریم و به صورت غیرمستقیم نیز برای چندین هزار نفر اشتغال‌زایی کرده‌ایم.
اخوان افزود: تایر سبز برگ زرینی در صنعت تایر کشور بوده و افتخار بزرگی برای استان کردستان است.
وی خاطرنشان کرد: تایر سبز واقعی امروز در بارز کردستان تولیدش آغاز شد و امیدواریم روز به روز شاد ایجاد تکنولوژی‌های نوین در این استان مستعد باشیم.
اخوان در پایان سخنان خود اظهار کرد: از همه مدیران ارشد کشوری و استانی خواستاریم که از نخبگان و جوانان تحصیل‌کرده کردستانی حمایت ویژه نمایند.
 
تولید 20 درصد لاستیک رادیال کشور در کردستان
 
مدیرعامل لاستیک بارز کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 3 میلیون حلقه لاستیک رادیال در این شرکت تولید شده است که بیش از 20 درصد تولید کشور را به خود اختصاص داده است.
قاضی اظهار کرد: در جریان سفر پرخیر و برکت رهبری به استان در سال 88 مبحث ایجاد کارخانه لاستیک‌سازی بارز در کردستان مدنظر قرار گرفت.
وی افزود: بیش از 93 میلیون یورو و 62 میلیارد تومان اعتبار صرف ایجاد این واحد صنعتی در کردستان شده و گشایش اعتبار در سال 93 انجام و در سال 96 به بهره‌برداری رسید.
قاضی افزود: ظرفیت اسمی این واحد صنعتی 44 هزار تن در سال بوده و به صورت مستقیم برای 960 نفر و به صورت غیرمستقیم برای 2 هزار نفر اشتغال‌زایی کرده است.
وی افزود: در سال 96 حدود یک میلیون حلقه و امسال تاکنون 3 میلیون حلقه با 20 هزار تن ظرفیت انجام شده است.
مدیرعامل شرکت لاستیک بارز کردستان اعلام کرد: 20 درصد تولید کشور در کردستان انجام می‌شود که این نشان از جایگاه ویژه لاستیک بارز کردستان در صنعت لاستیک ایران است.
قاضی ابراز امیدواری کرد که به همت توانمندی نخبگان کردستانی شاهد تحولات بیشتری در صنعت لاستیک کشور باشیم و این واحد پیشرفته روز به روز موفقیت‌های بیشتری را برای کشور به ارمغان آورد.
معاون رییس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد کشور نیز در این مراسم گفت: رعایت استانداردها زیربنای توسعه در هر جامعه‌ای به شمار می‌آید و توسعه صنایع کشور با مدنظر قرار گرفتن استانداردهای ملی و بین‌المللی میسر خواهد شد.
پیروزبخت اظهار کرد: نقش مردم کردستان در پیروزی انقلاب اسلامی ویژه و قابل تقدیر است.
وی افزود: مردم ولایت مدار کردستان لایق بالاترین خدمات هستند و بسیار خرسندیم که همچنین واحد صنعتی پیشرفته‌ای در استان کردستان فعالیت دارد و در مسیر شکوفایی اقتصادی کشور نقش مهمی را ایفا می‌کند.
معاون رئیس جمهور و رییس سازمان ملی استاندارد کشور خاطرنشان کرد: زیربنای توسعه اقتصادی هر کشوری استاندارد است و اهداف توسعه پایدار با در نظر گرفتن استانداردها، حفاظت محیط زیست و استفاده از نوآوری‌ها محقق می‌شود.
پیروزبخت اظهار کرد: خرسندیم که واحد تولیدی لاستیک بارز کردستان با در نظر گرفتن استانداردهای ملی و بین‌المللی و بهره‌مندی از فناوری‌های نوین اقدام به تولید تایر سبز نموده است.
وی افزود: امیدواریم این واحد منظم و نمونه به عنوان واحدی الگو مدنظر قرار گیرد و این تولیدات استاندارد و سبز به دیگر استان‌های کشور تسری یابد.
 
سهم کردستان در خودکفایی ملی در عرصه تولید لاستیک کشور ویژه است/خط تولید لاستیک سنگین در کردستان راه‌اندازی شود.
 
بهمن مرادنیا استاندار کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: بسیار خرسندیم که همچنین مجموعه منظمی در استان کردستان فعالیت می‌کند و سهم ویژه‌ای را در خودکفایی ملی بر عهده دارند.
وی افزود: از مدیرعامل گروه بارز درخواست داریم که با توجه به اینکه کردستان یک استان محروم می‌باشد بحث خط تولید خودروهای سنگین را هم در کردستان در نظر بگیرند.
استاندار کردستان خاطرنشان کرد: با توجه به موفقیت شرکت بارز کردستان در مبحث تولید لاستیک سواری بدون شک در مبحث تولید لاستیک ماشین‌های سنگین نیز موفق خواهد بود.
مرادنیا اظهار کرد: امیدواریم خط تولید لاستیک‌های سنگین در نزدیک‌ترین زمان در کردستان راه‌اندازی شود.
انتهای پیام/
نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط