برگزاری نخستین جشنواره موسیقی سیاوچمانه در شهرستان سروآباد
سه‌شنبه، 21 اسفند 1397
برگزاری نخستین جشنواره موسیقی سیاوچمانه در شهرستان سروآباد
جشنواره موسیقی سیاوچمانه و آوازهای بومی و محلی سروآباد در آستانه سال نو شمسی و به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان و با حضور هنرمندان منطقه هورامان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگ و هنر کورده‌واری، هادی روخنده رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سروآباد عصر امروز در این جشنواره اظهار داشت: شهرستان مرزی سروآباد ظرفیت‌های بزرگی در عرصه فرهنگی و هنری دارد و امیدواریم در سنوات آتی شاهد برپایی این جشنواره به صورت منطقه‌ای و ملی باشیم.
وی افزود: در این برهه زمانی که هجمه‌های فرهنگی دشمنان مبانی هویتی جوانان و نوجوانان ما را مورد تهدید قرار داده‌اند، تاکید بر ذخیره‌های فرهنگی و هنری و حفاظت از آیین‌ها و سنن محلی از حمله مباحثی است که می‌تواند به عنوان عاملی مهم در برابر این تهدیدهای فرهنگی دشمنان قلمداد شود.
سامان احمدی، معاون امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز در این جشنواره اظهار کرد: بسیار خرسندیم که برای نخستین در منطقه هورامان شاهد اینچنین جشنواره‌ای هستیم.
وی افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب از کردستان به عنوان سرزمین هنر و فرهنگ یاد کردند بر همه ما کردستانی‌ها واجب است که از ارزش‌های فرهنگی و ذخیره های هنری محافظت نماییم.
احمدی خاطرنشان کرد: تلاش‌های انجمن‌های فرهنگی، هنری و ادبی شهرستان سروآباد در راستای برگزاری و همراهی در برپایی نخستین جشنواره سیاوچمانه قابل تقدیر است و امیدواریم با مشارکت دلسوزان و نخبگان منطقه هورامان از گنجینه‌های فرهنگی و هنری این منطقه حراست شود.
در ادامه این جشنواره نیز افراد و گروه‌های مختلف هنری از مناطق مختلف هورامان به اجرای سیاوچمانه پرداختند و شعرا و ادبای هورامانی به تشریح جایگاه سیاوچمانه و موسیقی آیینی در این منطقه پرداختند.
انتهای پیام/
نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط