واگذاری خطوط تلفن ثابت جدید در کردستان از بستر فیبر نوری انجام خواهد شد
چهارشنبه، 1 خرداد 1398
واگذاری خطوط تلفن ثابت جدید در کردستان از بستر فیبر نوری انجام خواهد شد
مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: امسال تمام واگذاری های خطوط تلفن ثابت به متقاضیان در این استان بر بستر سرویس FTTH (فیبر نوری تا ساختمان/خانه) انجام می شود.

به گزارش کورده واری، آزاد حکمت اظهار داشت: طبق برنامه ریزی، امسال شبکه فیبر نوری غیر از ادارات و شهرها در روستاهای استان نیز قابلیت اجرایی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از چهار هزار و 600 کیلومتر شبکه فیبر نوری در نقاط مختلف استان اجرا شده است، افزود: سال گذشته در حوزه اجرای فیبر نوری 100 درصد برنامه ها و اهداف شرکت مخابرات کردستان تحقق یافت.

مدیر مخابرات منطقه کردستان از اجرای کابل کشی فیبر نوری در بیش از یک هزار نقطه استان در سال 97 خبر داد و اضافه کرد: پارسال در حوزه ایجاد، تقویت و توسعه شبکه فیبر نوری اقدامات لازم انجام شد.

حکمت با بیان اینکه توسعه و تقویت زیرساخت‌های مخابراتی در اولویت خدمات این شرکت قرار دارد، یادآور شد: سال گذشته عملیات اجرایی شبکه فیبر نوری در آساوله به عنوان اولین روستای استان آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه از این پس به جای کابل مسی از فیبر نوری برای انتقال اطلاعات تا ساختمان و یا موقعیت مشتری استفاده می شود، گفت: تلاش ما این است که تکنولوژی های روز دنیا را در بستر فیبر نوری ایجاد و سرویس مورد نیاز مشترکان را در اختیارشان قرار دهیم.

تعداد مشترکان تلفن همراه اول در استان تا پایان سال گذشته یک میلیون و 808 هزار و 574 مورد بوده که ضریب نفوذ آن اکنون به 111 درصد رسیده است.

هم اکنون 485 هزار و 247 شماره تلفن ثابت با ضریب نفوذ 29،7 درصد در کردستان فعال است.

انتهای پیام/ 
نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط