جذب 488 میلیارد تومان تسهیلات در بخش کشاورزی کردستان
یکشنبه، 26 خرداد 1398
جذب 488 میلیارد تومان تسهیلات در بخش کشاورزی کردستان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان از جذب 488 میلیارد تومان تسهیلات بانکی در بخشی کشاورزی استان در سال مالی 97 خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه کشاورزی و محیط زیست کورده‌واری، خالد جعفری صبح امروز در نشست خبری به مناسبت سالگرد تاسیس جهاد کشاورزی اظهار کرد: کشاورزی محور توسعه کردستان بوده و به طور میانگین بیش از 30 درصد جمعیت این استان از این محل معیشت می‌کنند.

وی افزود: در سال مالی 97 در مجموع 488 میلیارد تومان تسهیلات در بخش کشاورزی جذب شده است و خوشبختانه روند رو به رشدی داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در ادامه سخنان خود از توسعه سرمایه‌گذاری و تقویت بازار فروش محصولات بسته‌بندی شده و فراوری شده به عنوان دغدغه‌های این سازمان یاد کرد و از اصحاب رسانه استان خواست که در این راستا جهاد کشاورزی را یاری کنند.

جعفری همچنین از تامین 62 میلیارد تومان سرمایه در گردش ویژه بخش کشاورزی استان و جذب اعتباری 64 میلیارد تومانی از محل صندوق حمایت از بخش کشاورزی خبر داد.

وی همچنین از دریافت خط اعتباری 120میلیارد تومانی برای مکانیزاسیون بخش کشاورزی خبر داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود از تدوین طرح تولید اشتغال بخش کشاورزی استان خبر داد و گفت: در قالب این طرح تا سال 1400 برای نقاط مختلف استان با توجه به ظرفیت‌های موجود برنامه‌های توسعه‌ای تعریف شده است.

جعفری همچنین از تدوین سه طرح پیش ران با محوریت توسعه 50 هزار هکتاری باغات در اراضی شیب‌دار، تولید 13هزار تن گوشت قرمز و تبدیل 100هزار هکتاری اراضی دیم استان به اراضی آبی طی 10 سال پیش رو خبر داد.

وی همچنین از خسارت 108 میلیارد تومانی بارندگی‌های سال آبی و خسارت 195 میلیارد تومانی سرمازدگی خبر داد و گفت: پرونده‌های پرداخت خسارات برای زیان‌دیدگان با روند سالانه در مسیر معرفی به بانک‌های عامل هستند.

انتهای پیام/

نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط