بهره‌برداری از هزار طرح کشاورزی در ایام دهه فجر در کردستان
شنبه، 12 بهمن 1398
بهره‌برداری از هزار طرح کشاورزی در ایام دهه فجر در کردستان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ایام‌الله دهه فجر امسال یک هزار و یک فقره طرح کشاورزی با یک هزار و 487 میلیارد و 463 میلیون ریال سرمایه‌گذاری در استان افتتاح می‌شود.

به گزارش آژانس خبری کورده‌واری به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، خالد جعفری با بیان اینکه این طرح‌ها در پنج بخش تولیدات دامی، تولیدات گیاهی، آب و خاک، صنایع تبدیلی و غذایی و تعاون روستایی است، اظهار داشت: با اجرای این طرح‌ها یک هزار و 825 شغل جدید ایجاد شده و یک هزار و 374 شغل نیز تثبیت می‌شود.

وی اضافه کرد: بخش تولیدات دامی با 827 طرح و سرمایه‌گذاری 870 میلیارد و 375 میلیون ریال با یک هزار و 266 شغل جدید و 778 تثبیت شغل بیشترین تعداد را از مجموع طرح‌های قابل افتتاح دهه فجر امسال دارد.

جعفری با بیان اینکه این تعداد طرح در شرایط تحریمی اجرا شده است، افزود: یک هزار و یک طرح اجرا شده امسال در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی با استفاده از منابع دولتی در قالب تسهیلات و آورده بخش خصوصی اجرا شده است.

وی یادآور شد: یک هزار و 487 میلیارد و 463 میلیون ریال سرمایه‌گذاری امسال بخش کشاورزی استان شامل 674 میلیارد و 888 میلیون ریال آورده متقاضی، 89 میلیارد و 231 میلیون ریال اعتباربخش دولتی و 723 میلیارد و 345 میلیون ریال تسهیلات بانکی است.

کردستان با داشتن بیش از یک میلیون و 220 هزار هکتار زمین قابل کشت مرغوب و مستعد دیم و آبی، یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی بوده که کردستان دارای 43 هزار هکتار باغ است که سالانه 330 هزار تُن انواع محصول در آن تولید و برداشت می‌شود.

میزان کل تولیدات استان کردستان دارای سه میلیون تن انواع محصول است که وزارت کشاورزی در نظر دارد با توسعه فعالیت‌های مختلف این میزان را به حدود پنج میلیون تُن برساند.

انتهای پیام/

نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط