در حال حاضر تعداد مبتلایان به کرونا در ایران به بیش از 6 هزار مورد رسیده، از این رو تقویت پیشگیری برای جلوگیری از شیوع بیشتر و کمک به بخش درمان از اهمیت بالایی برخوردار است که همراه اول با توزیع ماسک و تجهیزات و همچنین حمایت از آموزش از راه دور دانشگاه ها و مراکزآموزشی به جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری اقداماتی را آغاز کرده است.
به گزارش آژانس خبری کورده واری، با افزایش
شیوع کرونا در ایران شرکت هایی همچون همراه اول ماموریت های جدیدی در مسئولیت اجتماعی تعریف کردند تا بتوانند نقش
خود را در جبهه های سلامت و آموزش توسعه دهند، در واقع کمیته HSE همراه اول با شناسایی و ارزیابی به موقع ریسک های موجود و با هدف
کاهش میزان مواجهه، در خصوص اقدامات پیشگیرانه از ابتلا به ویروس کرونا یکم
اسفندماه تشکیل جلسه فوق العاده داد و با تعریف اقدامات عاجل عملیاتی در سه حوزه
مدیریت تغییرات مبتنی بر زیرساختهای فنی، ارتقای آگاهی و فرهنگ سازی، ایمن
سازی محیط کار در راستای هدف تعیین شده حرکت کرد.
در حال
حاضر نیز شرکت همراه اول به سلامت و ایمنی جامعه از طریق مبارزه با کرونا برنامه هایی را شروع کرده و
این رسالت نه تنها از طریق توزیع ماسک و محلول های استریل دنبال می شود، بلکه
ارسال پیامک های آموزشی و ارائه تخفیف در بسته های اینترنتی و حتی کمک به ساخت
بیمارستان را نیز در دستور کار قرار گرفته است.
به عبارت دیگر همراه اول اقدامات خود را در سه
جبهه پیش برده است که شامل؛ کمک به بخش آموزش، افزایش بهداشت عمومی، کمک به بخش
درمان بوده است. در بخش نخست با گسترش ویروس کرونا در راستای مسؤولیت اجتماعی و
حفظ سلامت دانشجویان، همراه اول به عنوان اپراتور پیشرو در ارائه خدمات نوین،
تعرفه دسترسی به سامانه های آموزش مجازی تمامی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی زیر
نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را به یک سوم کاهش داده و در اطلاعیه اعلام کرده
است که دانشگاه های متقاضی این طرح می توانند با ارسال درخواست خود به ایمیل eLearning@mci.ir برای استفاده از شبکه اینترنت پرسرعت همراه
اول ثبت نام کرده و پس از ارسال درخواست و انجام مراحل ثبت نام تا اطلاع ثانوی
اینترنت همراه اول با تخفیف خواهد بود.
همچنین این شرکت در بخش بهداشت عمومی با توزیع
ماسک و محلول شوینده در برخی استان ها همچون کردستان حرکت جدیدی را در راستای
مسئولیت اجتماعی آغاز کرده تا ضمن پیوستن به کمپین کرونا را شکست می دهیم گام های
را در مسیر سلامت جامعه برداشته، زیرا در هفته های اخیر بر ضرورت رعایت بهداشت
فردی، و گندزدایی کردن مکان های عمومی تاکید ویژه ای شده و از آنجایی که قیمت این
محصولات نیز افزایش یافته بسیاری از کسبه توان مالی تامین آن را ندارند، از این رو
این شرکت رسالت خود دانسته که به همیاری مردم بشتابد.
همچنین فراهم ساختن زیرساخت های فنی به منظور
حداکثرسازی دورکاری کارکنان با شرط عدم اختلال در سرویس، استقبال از همکاران با
مواد ضدعفونی کننده دست، تدوین دستورالعمل ویژه کارکنان و اماکن شرکت برای مقابله
با شیوع کرونا، آموزش کارکنان مشاغل مرتبط با سلامتی نظیر رستوران، خدمات،
آبدارخانه ها، حراست، درمانگاه، تامین اقلام بهداشتی و پیشگیرانه، تغییر سیستم
تردد از انگشتی به کارتی یا چهره نگاری، راه اندازی کانال اطلاع رسانی مختص پرسنل
همراه اول جهت جلوگیری از انتشار اخبار غیرموثق و ارائه اطلاعات به روز، شناسایی
گروه های تحت ریسک نظیر خانمهای باردار، افراد بالای 60 سال و بیماران صعب
العلاج، بررسی وضعیت سلامت کارکنان و شرکتهای پیمانکار، معرفی کانال ارتباطی
مستقیم HSE به منظور پاسخ به ابهامات کارکنان، تهیه محتوای آموزشی جهت اطلاع
رسانی از طریق کانال های ارتباطی شرکت، لغو سرویس سرو غذا در رستوران، توزیع غذای
کنسروی، فراهم ساختن امکان پذیرایی به صورت سلف سرویس، لغو ماموریت های غیرضروری،
برگزاری جلسات به صورت غیرحضوری، تامین و توزیع تجهیزات حفاظت فردی مانند ماسک n95 و دستکش یکبار مصرف یا لاتکس، نصب مایع ضدعفونی کننده در تمامی
طبقات و کنار درهای ورود و خروج، گندزدایی و ضد عفونی روزانه و هفتگی تمامی سطوح و
اماکن در ساختمان ها ، افزایش زمان اقامه نماز به منظور متعادل سازی تراکم جمعیت،
خرید تب سنج برای کلیه مراکز پرتردد و تب سنجی تمامی کارکنان در بدو ورود به تمامی
ساختمان ها وهمچنین ممانعت از حضور کارکنان پر ریسک از جمله اقدامات همراه اول
برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا بوده است.
انتهای پیام/