آغاز توزیع 20 هزار بسته معیشتی در کردستان
دوشنبه، 22 اردیبهشت 1399
آغاز توزیع 20 هزار بسته معیشتی در کردستان
مراسم آغاز توزیع 20 هزار سبد معیشتی بین خانوارهای نیازمند استان کردستان در قالب رزمایش همدلی و احسان با همت بنیاد احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با حضور نماینده ولی فقیه و جمعی از مسوولان در حسینیه سنندج برگزار شد.
به گزارش کورده واری آنلاین، مهدی طالبی مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در کردستان در مراسم آغاز توزیع 20 هزار سبد معیشتی بین خانوارهای نیازمند استان کردستان که در قالب رزمایش همدلی و احسان و با همت بنیاد احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) انجام میشود، اظهار کرد: این بسته‌های معیشتی شامل برنج، روغن، حبوبات، مرغ، رب گوجه و ماکارونی است که با مساعدت بنیاد احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) تهیه شده است و  بین اقشار ضعیف،  نیازمند و آسیب‌پذیر از کرونا که زیرپوشش حمایت هیچ نهاد حمایتی نیستند توزیع شود.
 

وی خاطرنشان کرد: در قالب رزمایش همدلی و احسان یک میلیون بسته معیشتی برای توزیع در بین نیازمندان سراسر کشور تهیه شده است که سهم استان کردستان از این میزان 20 هزار بسته معیشتی به ارزش 64 میلیارد ریال  است.

وی تصریح کرد: این بسته‌ها با محوریت ائمه جمعه و همکاری سپاه و با مشارکت گروه های جهادی قرار است ظرف یک هفته بدست خانوارهای نیازمند و آسیب‌پذیر از بیماری کرونا در نقاط مختلف استان برسد.

وی گزارشی هم از اقدامات این ستاد در بحث مبارزه با کرونا ویروس در سطح استان داد و گفت:  ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در کردستان از اوایل اسفند تاکنون بیش از 12 هزار عدد ماسک تولید و میان اقشار نیازمند توزیع کرده است.

وی گفت: روزانه 90 دست لباس ایزوله در مجموع سه هزار دست و 2 هزار و 500 عدد شیلد حفاظتی نیز توسط ستاد اجرایی فرمان امام در استان تولید و به مراکز درمانی تحویل شده است.

به گفته وی،  120 هزار بسته بهداشتی در قالب پویش سلامت، توزیع پنج هزار و 400 بسته غدایی بین مردم نیازمند، 950 بسته بهداشتی و تحویل یک هزار دست لباس ایزوله به دانشگاه علوم پزشکی، از دیگر اقدامات ستاد اجرایی حضرت امام از آغاز شیوع کرونا ویروس تا کنون در سطح استان بوده است.
 

حماسه های همدلی ملت ایران در تاریخ ثبت می شود

امام جمعه سنندج در این مراسم اظهار کرد: کمک به همنوع از دستورات موکد دین اسلام است در این روزهایی که جهان درگیر شیوع ویروس منحوس کروناست اتفاقات و صحنه های زیبای همدلی را شاهد بودیم که برای همیشه در تاریخ ثبت خواهد شد.

ماموستا فایق رستمی اضافه کرد: امروز همه مردم، خیرین، مسئولان دولتی و نظامی، پزشکان و کادر درمانی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و کمک به یکدیگر پای کار آمده و در کنار یکدیگر به‌دنبال هدف مشترک و ریشه‌کنی این بیماری تلاش می‌کنند.

وی گفت: در ماه رمضان ماهی مغفرت و بخشش الهی قرار داریم ماهی که به فرمان خدا درهای جهنم بسته و درهای بهشت باز می شود کمک و تلاش برای رفع نیاز همنوع و دستگیری از نیازمندان در این ماه از ثواب مضاعف برخوردار است.

حمایت‌های رهبری از ستاد مبارزه با کرونا موجب تقویت روحیه خدمت شد

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان هم در این مراسم، گفت: مردم علی رغم تمام مشکلات مردم همیشه در عرصه ایران اسلامی به یاری همنوعان خود شتافتند.

حسین خوش اقبال گفت: همزمان با آغاز شیوع کرونا ویروس نهادهای مختلف از سپاه، ارتش و غیره در راستای قطع زنجیره این ویروس همه به میدان آمدند و اقدامات بسیار ارزشمندی انجام گرفت.

وی با بیان اینکه اینگونه جلسات جای سخنرانی نیست و تنها هدفم از قرارگیری پشت تریبون تقدیر از مردم همیشه در صحنه است، اذعان کرد: همه باید از ملتی که در روزهای سخت در کنار مسئولین قرار می گیرند و میدان را خالی نمی کنند تقدیر کرد.

وی گفت: مردم خوب و رهبریت بی نظیر در کشور ما موجب شده همیشه در بحران ها سربلند و پیروزمندانه بیرون بیایم.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا همدلی بیشتر را در بین مردم و مسئولان و لایه های مختلف به وجود آورد، اظهار کرد: تقدیر مقام معظم رهبری از ستاد کرونا، کادر درمانی، مسئولان دستگاه های مختلف و در یک کلام از همه ملت موجب جوشش خون تازه ای برای خدمت بیشتر در بین مسئولان و مردم شد.

وی استقامت مردم در برابر سختی ها را از مهمترین مولفه های پیشبرد اهداف نظام و شکست توطئه های دشمنان بیان کرد و گفت: این روزهای سخت ثابت کرد علیرغم اینکه ممکن است در بین مسئولان دیدگاه های سیاسی متفاوتی وجود داشته باشد اما همه در خدمت به مردم و تلاش در راه حفظ نظام همدل و در کنار هم هستند و این رمز پیروزی ملت ایران در برابر تمام توطئه های دشمنان است.
 
طرح کمک مومنانه موجب درخشش ایران در عرصه جهانی شد
آیت‌الله سیدمحمد حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در کردستان نیز در این مراسم ضمن تبریک ولادت با سعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی گفت: امام حسن مجتبی(ع) به کریم اهل بیت لقب یافته است چرا که توجه به محرومان و مستمندان، گذشت، مهربانی، رفع مشکلات مردم و احسان و نیکوکاری از مهم‌ترین ویژگی‌های آن حضرت بوده است. 

وی اضافه کرد: شیوع ویروس کرونا بار دیگر نشان داد که ملت ایران در کنار مسوولان همدلانه برای رفع مشکلات از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند و همیشه در صحنه حاضر هستند.
وی با بیان اینکه این کمک ها در کنار جنبه مادی جنبه عاطفی و معنوی بسیار ارزشمندی داشت، گفت:  حرکتی که در کشور ما آغاز و هنوز ادامه دارد در حقیقت عمل به توصیه‌های خداوند در بحث دستگیری از افراد نیازمند است.
نماینده ولی فقیه در کردستان افزود: کمک‌های اخیر افراد خیر، نهادها و دستگاه‌های مختلف به افراد و اقشار مستضعف، کاری ارزشی بود که موجب درخشش دوباره ملت ایران در عرصه جهانی شد.
نماینده ولی فقیه در کردستان اذعان کرد: تلاش کادر پزشکی، درمانی، بخش‌های مختلف و مردم در بحث پیشگیری از کرونا حماسه های بزرگی را در کشور ما خلق کرد باید قدردان همه کسانی که در این راستا کمک کردند باشیم.
وی با بیان اینکه همه مردم به اندازه توان با وجود مشکلات اقتصادی پای کار آمدند، گفت: این همدلی و پای کار آمدن موجب ایجاد یک آرامش در جامعه شد.
وی خاطرنشان کرد: در حالیکه در برخی کشورهای دنیا مردم برای تامین مایحتاج خود به

در حالیکه در برخی کشورها مردم برای تامین مایحتاج خود به غارت فروشگاه‌ها پرداختند، در ایران مردم نیک اندیش داوطلبانه به یاری همنوعان خود شتافتند و با توزیع بسته های حمایتی بین خانوارهای نیازمند موجب تزریق آرامش در این روزهای بحرانی در جامعه شدند

غارت فروشگاه‌ها پرداختند، در ایران مردم نیک اندیش و خیرخواه داوطلبانه به یاری همنوعان خود شتافتند و با توزیع بسته های حمایتی و کمک به مردم همراه با احترام بین خانوارهای نیازمند موجب تزریق آرامش در این روزهای بحرانی در جامعه شدند.

وی اذعان کرد: دشمنان تمام تلاش خود را به کار گرفتند و در کنار تحریم‌ها مشکلات اقتصادی خواستند با تبلیغات رسانه‌ای منفی دولت و حاکمیت را ناکارآمد نشان دهند اما به برکت همدلی و همراهی مردم و مسوولان این توطئه‌ها خنثی شد.

آیت‌الله حسینی شاهرودی با بیان اینکه اکنون با وجود مشکلات زیاد اقتصادی و شیوع کرونا امنیت بر ایران حاکم است، یادآور شد: مردم این ویروس را جدی بگیرند و موارد و هشدارهای بهداشتی را رعایت کنند.
 
نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط