مراکز بیمارستانی کردستان تنها نیم ساعت توان جبران قطع برق را دارند
چهارشنبه، 16 تیر 1400
مراکز بیمارستانی کردستان تنها نیم ساعت توان جبران قطع برق را دارند
مدیر عامل شرکت توزیع برق کردستان گفت: متاسفانه در استان به مبحث پدافند غیر عامل توجه آنچنانی نشده است و مراکز بیمارستانی استان تنها نیم ساعت برق خود را می توانند تولید کنند.

به گزارش کورده واری آنلاین، هیوا لهونیان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته شاهد کاهش بارندگی بودیم و همین امر موجب کاهش تولید برق از طریق نیروگاه های برق آبی کشور بودیم و بخش عمده ای از آن ها از مدار خارج شدند.
وی افزود: نزدیک به 11 هزار مگاوات ظرفیت نیروگاه برق آبی راکد شده است و در کنار این موضوع به دلیل افزایش دما شاهد افزایش مصرف برق هستیم.
لهونیان تصریح کرد: بیش از 30 درصد مصرف برق در فصل گرما به سیستم های سرمایشی اختصاص می یابد و بین 25 تا 30 هزار مگاوات را در بر می گیرد.
مدیر عامل شرکت توزیع برق کردستان اظهار کرد: امسال گرمترین سال در 50 سال اخیر است و به نسبت افزایش یک درجه دما شاهد افزایش هزار مگاواتی برق هستیم.
لهونیان افزود: مصرف انرژی و مدیریت این مبحث بر عهده مردم است و انتظار داریم رسانه ها در این خصوص ما را یاری کنند.
لهونیان افزود: متاسفانه مراکز درمانی و بیمارستانی استان توانایی تولید برق برای چهار یا پنج ساعت را ندارند و به اذعان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان تنها ظرفیت نیم ساعت تولید برق را دارند.
وی تصریح کرد: این مهم یک امر ناگوار بوده و باید برای آن در استان چاره اندیشی شود.
وی خاطرنشان کرد: بین 40 تا 50 مگاوات برق در کردستان توسط ماینرها مصرف می شود و این میزان بسیار قابل توجه است و از اسفند 99 تاکنون بیش از 763 دستگاه ماینر کشف شده است.
لهونیان اعلام کرد: در یک عملیات در یک مزرعه 264 دستگاه را کشف کردیم و بدون شک چندین هزار دستگاه ماینر قاچاق داریم.
مدیر. عامل شرکت توزیع برق کردستان اظهار داشت: در ساعات روز میانگین مصرف برق استان 450 مگاوات و در شب ها حدود 520 مگاوات است.

نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط