آقای استاندار از بانیان وضع موجود چرا هنوز استفاده می کنید؟
سه‌شنبه، 30 آذر 1400
آقای استاندار از بانیان وضع موجود چرا هنوز استفاده می کنید؟
علیرغم پیگیری مردم برای برکناری مدیران دولت روحانی، آنها با خیالی آسوده و در سایه بی توجهی دولتمردان همچنان بر مسند قدرت تکیه زده و با بی عملی در مسیر پیشبرد اهداف دولت سیزدهم،سنگ اندازی می کنند.
نکته جالب در این میان اینکه بسیاری از مردم و نیروهای دلسوز و انقلابی در اقصی نقاط کشور پیگیر این تحولات بوده و به‌طور جد از بودن افرادی با ویژگی‌های دولت سابق نگرانند و حتی در برخی استان‌های محروم از جمله کردستان از ادامه حضور مدیران دولت گذشته گلایه داشته و خواهان تغییر آنها هستند.
دولت سیزدهم طی چهار ماهی که با شعار «ایران قوی و سربلند» سکان اجرایی کشور را در دست گرفته انتصاباتی درحوزه‌های مختلف در سطح کشوری داشته و در برخی پست‌ها نیز هنوز تغییری صورت نداده است.
کند عمل کردن استاندار کردستان در انتصاب مدیران دولتی و تشکیل کابینه دولت در استان موجب دلسردی مردم نسبت به وعده های دولتمردان شده است.
 در برخی انتصابات نیز استاندار کردستان اقداماتی را انجام داده است که حتی در دولت روحانی نیز سابقه نداشته و از افرادی استفاده کرده است که طی یک دهه گذشته همراه سیاست های دولتمردان روحانی بوده و اکنون با رنگ عوض کردن خود را به کابینه دولت در کردستان تحمیل کرده اند و این اقدام با نارضایتی نیروهای انقلابی مواجه شده است.
در این میان یک سؤال پیش می آید که آیا پیشبرد برنامه های دولت رئیسی، با حضور مدیران دولت روحانی، شدنی است؟
 این نگرانی‌ها آن‌قدر جدی است که آقای رئیسی هم چندی قبل در جمع مردم لرستان تأکید کرد که از بانیان وضع موجود نباید استفاده شود.
این توصیه رئیس دولت سیزدهم هنوز در کردستان مدنظر استاندار قرار نگرفته و با انتصاب هایی که در این مدت انجام داده است نشان داده که دلسوزانی در کنارش نبوده و راهنمایی های اشتباهی را در اختیار وی قرار می دهند.
اگر این روند ادامه داشته باشد بدون شک اسماعیل زارعی کوشا در گرداب بزرگتری نسبت به بهمن مرادنیا داخل خواهد شد و فرصت طلبان در کردستان سواستفاده های بیشتری از بدنه اجرایی دولت سیزدهم نسبت به دولت دوازدهم خواهند کرد.
بی توجهی آقای استاندار به توصیه های دلسوزان کردستان و فعالان اصولگرا که از سال های 96 و 1400 برای پیروزی آقای رئیسی تلاش کردند از جمله نقاط ضعفی است که زارعی کوشا در این مدت کوتاه سکان داری استانداری کردستان از خود بروز داده است که در ماه های آتی برای وی مشکل ساز خواهد شد و علاوه بر مخالفان سنتی از جناح مخالف؛ با مخالفان جدیدی نیز مواجه خواهد شد که از جناح خودی بوده و از عملکرد دولتمردان مأیوس شده اند و این مخالفان تازه نفس که همفکر دولت حاکم هستند، می توانند بر افکار عمومی تأثیر بیشتری بگذارند و بر مسیر پیشبرد برنامه های اسماعیل زارعی کوشا در کردستان موانع بزرگتری ایجاد کنند.

سرمقاله نشریه کورده واری شماره 77- آذرماه 1400



نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط