151 هزار نیازمند کردستانی تحت پوشش کمیته امداد هستند
دوشنبه، 11 بهمن 1400
151 هزار نیازمند کردستانی تحت پوشش کمیته امداد هستند
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان از ارائه خدمات حمایتی به 151 هزار کردستانی خبر داد.

به گزارش کورده واری آنلاین، رضا طوسی روز دوشنبه در جمع شورای افتاء استان کردستان اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) از جمله نهادهای انقلابی است که برای تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی در راستای حمایت از مستضعفین تشکیل شده است.

وی افزود: در استان مرزی کردستان نیز با همراهی خیرین و نیکوکاران شاهد اقدامات بزرگی در راستای حمایت از نیازمندان جامعه بوده ایم.

طوسی از همراهی و حمایت جامعه روحانیت استان با این نهاد خدمت رسان تقدیر کرد و گفت: مساجد همواره مهمترین پایگاه اجتماعی بوده اند و از طریق آنها توانسته ایم در سریع‌ترین زمان ممکن به نیازمندان در محلات خدمت رسانی کنیم.

وی اعلام کرد: هم اکنون 151 هزار نفر در سطح استان کردستان تحت حمایت کمیته امداد هستند و از خدمات حمایتی این نهاد استفاده می‌کنند.

مدیر کل کمیته امداد کردستان اظهار داشت: بیش از 45 درصد این افراد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

طوسی افزود: 51 هزار سالمند، 20 هزار دانش آموز و دانشجو بی بضاعت، هشت هزار کودک یتیم و دو هزار بیمار صعب العلاج از دیگر اقشار تحت پوشش این نهاد در کردستان هستند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه بیش از 363 میلیارد تومان خدمات حمایتی به مددجویان ارائه شده است و در زمینه اشتغال زایی نیز با هزینه کرد 180 میلیارد تومانی برای سه هزار و 900 نفر اشتغال پایدار ایجاد شده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان از ساخت، خرید و تعمیر 623 واحد مسکونی با اعتباری بالغ بر 17 میلیارد تومان از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه خبر داد و گفت: این روند تا رفع دغدغه مسکن همه مددجویان ادامه دارد.

نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط