سنندج به عنوان پایتخت نوروز در ایران تثبیت شود
شنبه، 6 فروردین 1401
سنندج به عنوان پایتخت نوروز در ایران تثبیت شود
استاندار کردستان گفت: همه باید تلاش کنند تا شهر سنندج به عنوان پایتخت نوروز در کشور معرفی و تثبیت شود.

به گزارش کورده واری آنلاین، اسماعیل زارعی کوشا شنبه شب در کارگروه سفرهای نوروزی استان، اظهار کرد: ایجاد فضای شاد و مفرح برای مردم در ایام تعطیلات نوروز از جمله اولویت‌هایی است که باید همه دستگاه‌های اجرایی نسبت به آن همت گمارند.

وی افزود: امسال دو ویژه برنامه نوروزی در شهر سنندج برگزار می‌شود و باید همه امور آنها با برنامه ریزی جامع و کامل انجام شود

استاندار کردستان تصریح کرد: همه دستگاه‌های اجرایی در استان باید تلاش کنند که شهر سنندج را به عنوان پایتخت نوروز در ایران تثبیت کنند و استان کردستان در این راستا در کشور نقش محوری داشته باشد.

زارعی کوشا اظهار کرد: همه نکات ایمنی و بهداشتی باید در برگزاری برنامه‌های نوروزی در استان در نظر گرفته شود و با مدیریت دقیق و منظم، برنامه‌های شاد و مفرحی را برای مردم برگزار کنیم.

وی افزود: انتظار داریم در این راستا رسانه‌ها همچون گذشته همراه بوده و در بازتاب برنامه‌های نوروزی به بهترین شکل نقش آفرینی کنند.

نجفی معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار سنندج نیز در این جلسه اظهار کرد: در روزهای 26 و 29 اسفندماه شهر سنندج میزبان دو ویژه برنامه نوروزی خواهد بود.

وی افزود: با توجه به اینکه شهر سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی در سطح جهان معرفی شده است امسال جشن‌های نوروزی با محوریت موسیقی اصیل کردی برگزار خواهد شد.

نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط