887 تُن انواع فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در کردستان ضبط شد
جمعه، 20 خرداد 1401
887 تُن انواع فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در کردستان ضبط شد
مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: 887 تُن انواع فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در طول سال گذشته در کشتارگاه ها و مراکز عرضه این مواد در استان کشف و ضبط شد.

مجتبی ورمقانی در گفت و گو با خبرنگار کورده واری آنلاین اظهار کرد: در طول سال گذشته در مجموع کارشناسان دامپزشکی کردستان 180 هزار مورد بازدید را از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی شامل رستوران‌ها، قصابی‌ها، فروشگاه‌های مواد خام دامی و لبنی انجام دادند.

وی افزود: در جریان این بازدیدها در مجموع 103 تُن انواع مواد خام دامی غیرقابل مصرف کشف و ضبط شد.

مدیر کل دامپزشکی کردستان اظهار داشت: در جریان این بازدیدها که در طول سال و در ایام تعطیل و غیرتعطیل صورت گرفت، 539 پرونده تخلف برای مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی تشکیل و 60 واحد نیز به دلیل تکرار تخلف پلمب شدند.

ورمقانی خاطرنشان کرد: کارشناسان دامپزشکی بر فعالیت کشتارگاه‌های دام و طیور استان نیز نظارت مستمر دارند و در این مدت بر 9 هزار و 468 تُن گوشت قرمز و 50 هزار و 880 تُن گوشت مرغ قبل از ورود بر بازار نظارت کردند.

وی اعلام کرد: نتیجه نظارت کارشناسان دامپزشکی بر فعالیت کشتارگاه‌های دام و طیور استان منجر به جلوگیری از ورود 784 تُن گوشت آلوده و غیرقابل مصرف به بازار بوده است.

مدیر کل دامپزشکی کردستان افزود: در طول این مدت 583 مورد بازدید از مراکز تولید خوراک دام و طیور در سطح استان انجام شد که در این بازدیدها 223 تُن مواد اولیه غیرقابل مصرف از چرخه مصرف دام و طیور خارج شد.

ورمقانی تصریح کرد: نیروهای دامپزشکی کردستان با تمام توان برای نظارت بر تولید و عرضه انواع دام و طیور و امور مرتبط با عرضه محصولات مرتبط تلاش می‌کنند و شهروندان کردستانی نیز در صورت هرگونه مورد مشکوک اکیپ‌های نظارتی این اداره را در جریان قرار دهند.

نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط