بازدید وزیر نیرو از طرح‌های اجرایی حوزه آب و برق کردستان
یکشنبه، 2 مرداد 1401
بازدید وزیر نیرو از طرح‌های اجرایی حوزه آب و برق کردستان
سنندج- وزیر نیرو در سفری کوتاه به کردستان از سد آزاد و سامانه انتقال آن بازدید کرد و در جریان اجرای پروژه‌های حوزه آب و برق استان قرار گرفت.

به گزارش کورده واری آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر،‌در این سفر معاونین حوزه آب و آبفا و رئیس حوزه کرخه و مرزی غرب، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو را همراهی می‌کردند.

استاندار کردستان در نشست کوتاهی که با وزیر نیرو داشت، چالش‌های اعتباری حوزه آب و برق استان را مطرح و خواستار تسریع در تخصیص اعتبارات مورد نیاز پروژه‌ها شد.

اسماعیل زارعی کوشا با بیان اینکه مصوبات سفر دی ماه سال گذشته وزیر نیرو دستاوردهای زیادی برای استان به همراه داشت، به مصوبات سفر رئیس جمهور به استان هم اشاره کرد و گفت: با نگاه ویژه ای که وزارت نیرو به کردستان دارد، امیدواریم در کمترین زمان ممکن شاهد تخصیص اعتبار و به ثمر نشستن مصوبات این دو سفر باشیم.

وزیر نیرو در بازدیدی هوایی از سد آزاد و ژاوه در جریان روند اجرای سامانه انتقال آب به سنندج قرار گرفت.

پنج سد در کردستان در حال بهره برداری و هشت سد در حال احداث وجود دارد که با تکمیل این سدها و طرح‌های آبی استان، بخش قابل توجهی از مشکلات آبی استان مرتفع می‌شود. سد ژاوه سنندج 120 میلیون مترمکعب حجم ذخیره دارد.

خط انتقال آب از سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج 27 کیلومتر طول دارد و برای تأمین آب شرب جمعیت 700 هزار نفری شهر سنندج در افق 1425 طراحی شده است.

نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط