بازدید بیش از 2 میلیون نفر از جاذبه های گردشگری کردستان
دوشنبه، 14 فروردین 1402
بازدید بیش از 2 میلیون نفر از جاذبه های گردشگری کردستان
سنندج- سرپرست میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: براساس آمارهای موجود از تاریخ 24 اسفندماه 1401 تا 13 فروردین‌ماه سال‌جاری بیش از 2 میلیون و 38هزارو 330 نفر از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کردند.
به گزارش خبرنگار کورده واری آنلاین، منصور مهرزاد روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس آمارهای موجود از تاریخ 24 اسفندماه 1401 تا 13 فروردین‌ماه سال‌جاری 413 هزار و 144 مسافر و گردشگر نوروزی در استان اقامت داده شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14 درصد افزایش داشته است.
وی افزود: بیشترین اقامت مربوط به شهرستان‌های مریوان، سروآباد و بانه بوده است.
 مهرزاد خاطرنشان کرد: امسال علاوه بر مراکز اقامتی رسمی و دارای مجوز شامل هتل، مهمان‌پذیر، هتل‌آپارتمان، اقامتگاه بوم‌گردی و سنتی، خانه مسافر و... از ظرفیت تعدادی از کمپ‌های موقت، مدارس و سالن‌های ورزشی هم برای اسکان مهمانان و گردشگران نوروزی استفاده شد.
وی افزود: در این بازه زمانی 2 میلیون و 38هزارو 330 نفر از جاذبه‌های گردشگری استان اعم از تاریخی، طبیعی، روستاهای هدف گردشگری، مذهبی، فرهنگی و... بازدید کردند که بیشترین حضور گردشگر به ترتیب در شهرستان‌های مریوان، سروآباد و بانه به ثبت رسیده است.
سرپرست میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از انجام 959 فقره بازدید نظارتی نیز در این ایام خبر داد و گفت: در بازدید از تأسیسات گردشگری استان برای هفت واحد تشویقی، 89 واحد تذکر و 12 واحد اخطار کتبی صادر شد.
نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط