تولیدات کشاورزی کردستان تا سال 1406 به 4.3 میلیون تن می رسد/صادرات 1300 تن محصولات کشاورزی به عراق
دوشنبه، 22 خرداد 1402
تولیدات کشاورزی کردستان تا سال 1406 به 4.3 میلیون تن می رسد/صادرات 1300 تن محصولات کشاورزی به عراق
سنندج - رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در حال حاضر 2 میلیون و 900 هزار تن تولید انواع محصولات کشاورزی داریم که بر اساس برنامه ریزی سعی داریم این مهم را طی چهار سال به چهار میلیون و 300 هزار تن برسانیم.
به گزارش خبرنگار کورده واری آنلاین، پیمان اسکندری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اشتغال و اقتصاد استان مبتنی بر بخش کشاورزی است و نقش این حوزه در توسعه استان کردستان انکار ناپذیر است.
وی افزود: تعامل با رسانه ها و تلاش فعالان این عرصه برای پیشبرد امور مرتبط با حوزه کشاورزی استان قابل تقدیر است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان خاطر نشان کرد: بیش از هزار و 500 پرسنل در این مجموعه مشغول خدمت رسانی به کشاورزان و ارباب رجوع هستند و در این راستا از همه انتقادات استقبال می کنیم.
اسکندری افزود: مبحث امنیت غذایی و اقتدار غذایی از تأکیدات رهبر معظم انقلاب است و همه ما موظفیم در این راستا تمام تلاش خود را به کار گیریم.
وی اظهار داشت: بسیاری از کارشناسان امنیت غذایی با امنیت ملی مترادف شده است و در صورت کم کاری در این عرصه شاهد مشکلات متعددی خواهیم بود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در ادامه سخنان خود اعلام کرد: در سال زراعی جاری 477 میلیمتر بارندگی داشتیم شاهد وضعیت مناسب زراعت در هستیم که این مهم پیش بینی تولید یک میلیون تن گندم و بیش از 500 هزار تن محصولات باغی را در سال جاری به ما می دهد.
اسکندری افزود: مبحث الگوی کشت در این سازمان پیگیری می شود و برای استان کردستان نیز این مهم تعریف شده است.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه صدور سند و رفع تداخلات اراضی اقدامات مهمی انجام شده و اکنون 43 درصد اراضی کشاورزی استان سند دار شده اند.
اسکندری اعلام کرد: تا پایان سال جاری همه اراضی ملی و کشاورزی استان رفع تداخل خواهد شد و برای آنان صادر می شود.
وی افزود: روزانه هزار و 300 تن محصولات کشاورزی از مرزهای باشماق مریوان و سیرانبند بانه صادر می کنیم و در هر شرایطی کشورهای همسایه به محصولات کشاورزی کشورمان نیاز دارند.
اسکندری خاطرنشان کرد: در سال گذشته ظرفیت سردخانه ای استان دو برابر شده و اکنون حدود 970 هزار تن ظرفیت سیلویی و سردخانه ای داریم.
وی افزود: در حال حاضر 2 میلیون و 900 هزار تن تولید انواع محصولات کشاورزی داریم که بر اساس برنامه ریزی سعی داریم این مهم را طی چهار سال به چهار میلیون و 300 هزار تن برسانیم.
اسکندری اعلام کرد: پیش بینی می کنیم که امسال 13 هزار میلیارد تومان برای خرید تضمینی گندم در استان هزینه شود که این مهم نقش مهمی در رونق اقتصادی استان دارد.
وی افزود: در مبحث کاشت نهال نیز طی 4 سال باید 3 میلیون نهال کاشته شود که سال گذشته 250 هزار اصله نهال کاشته شد.
 
نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط