آب سد آزاد نباید از استان کردستان خارج شود
سه‌شنبه، 6 تیر 1402
آب سد آزاد نباید از استان کردستان خارج شود
قروه- امام جمعه قروه گفت: متأسفانه استان غنی کردستان از منابع آبی خود کمترین بهره را برده و ما در شهرستان قروه اجازه خروج آب سد آزاد به خارج از استان را نخواهیم داد.
به گزارش کورده واری آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، حجت الاسلام عابدین رستمی عصر امروز در شورای اداری شهرستان قروه اظهار کرد: بیش از 80 درصد پوکه معدنی و 70 درصد طلای کشور در شهرستان قروه تولید می‌شود اما شهرستان نمی تواند از آن بهره برداری کند و همه حقوق دولتی معادن به قروه باز نمی گردد.
وی افزود: مسئله آب یکی دیگر از از مسائل مهمی است که باید به آن توجه ویژه ای داشت چرا که کردستان 9 درصد آب شیرین کشور را دارد اما رقم عجیبی از این ذخایر آبی از این استان خارج می‌شود.
امام جمعه قروه اظهار داشت: با وجود اینکه 9 درصد آب کشور را استان کردستان تأمین می‌کند اما آب سد شهید کاظمی را آذربایجانی ها می‌برند، بخش مهمی از آب دریاچه ارومیه از آب کردستان تأمین می‌شود و آب سد گاوشان را کرمانشاه می‌برد.
حجت‌الاسلام رستمی خطاب به مدیران استانی و کشوری افزود: اگر شما به دنبال انتقال آب سد آزاد از کردستان به همدان هستید، نظر مردم و نخبگان را نیز بشنوید.
وی تصریح کرد: همین آب فردا از جلو چشم همین مردم عبور خواهد کرد.
امام جمعه قروه اظهار کرد: چرا اولین تخصیص باید یک مجموعه صنعتی و مردم برای شرب خود نیازمند منابع آبی مناسب باشند.
حجت‌الاسلام رستمی در ادامه سخنان خود از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان انتقاد کرد و گفت: مدیران کل بعضاً کارهایی می‌کنند بدون اینکه از مدیران شهرستان نظرخواهی کنند و حتی در حوزه مدیریت کلان از جمله فرمانداری هیچ گونه نظر خواهی نمی‌شود و این یک آسیب است.
وی افزود: بعضی از مدیران از آشفتگی در فضای مجازی شهرستان گلایه دارند چرا که از فاز خبرنگاری خارج شده است و هر کس به سهم خودش درگیر تحقیق و مسائلی از این جمله می باشد.
امام جمعه قروه اظهار کرد: بعضی چنان اخبار را منتشر می‌کنند که انگار رسانه‌هایی از خارج از کشور می باشند این اخبار را منتشر می‌کنند.
حجت‌الاسلام رستمی افزود: ما حق نداریم مردم را ناامید کنیم چرا که نوع کار سیاسی و رسانه‌ای مهم‌تر است و حواسمان به این مسئله باید باشد.

 
نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط