14 نفر از عوامل آتش سوزی جنگل های مریوان دستگیر شدند
سه‌شنبه، 24 مرداد 1402
14 نفر از عوامل آتش سوزی جنگل های مریوان دستگیر شدند
سنندج-مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان گفت: 14 نفر از عوامل آتش سوزی جنگل های مریوان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.
به گزارش خبرنگار کورده واری، بهزاد شریفی پور روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در استان کردستان بیش از یک میلیون و 740 هزار هکتار منابع طبیعی داریم و برای صیانت این نعمت الهی نیازمند همراهی و مشارکت اقشار مختلف مردم به ویژه اصحاب رسانه هستیم.
وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون متأسفانه دو آتش سوزی گسترده در سطح جنگل های مریوان داشتیم که با مساعدت گروه های مردمی این دو آتش سوزی در کمترین زمان ممکن مهار شد.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان اعلام کرد: بیش‌از 95 درصد حریق ها انسان ساخت است که 30 درصد این حریق ها عمدی بوده است.
شریفی پور افزود: کوره های زغال گیری به همراه پاسگاه مرزی طرف عراقی در آتش سوزی اخیر در جنگل های مریوان نقش داشتند.
وی اعلام کرد: در مبحث آتش سوزی ها، آمارها در برخی شهرستان ها روند کاهشی داشته است اما متأسفانه در آتش سوزی اخیر در مریوان حدود 450 هکتار از اراضی جنگلی آسیب دید که حدود 15 درصد آتش سوزی موجب آسیب به تنه و تاج درختان شد.
شریفی پور از شناسایی و معرفی 14 نفر به مراجع قضایی در خصوص عوامل انسانی آتش سوزی جنگل های مریوان خبر داد و گفت: 12 نفر در امر ذغال گیری، یک نفر حامل ذغال و یک نفر که اقدام به آتش سوزی عمدی کرده بود، دستگیر شدند.
وی افزود: 34 باب کوره تولید ذغال منهدم شد، 101 کیسیه ذغال کشف و دو دستگاه خودرو ضبط شد.


 
نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط