غفلت دستگاه های نظارتی و جذب بی ضابطه ده ها نفر در شهرداری سنندج
دوشنبه، 30 مرداد 1402
غفلت دستگاه های نظارتی و جذب بی ضابطه ده ها نفر در شهرداری سنندج
از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون شاهد موج گسترده استخدام افراد متعدد در بدنه دستگاه های اجرایی و نهادهای عمومی هستیم که شهرداری سنندج یکی از این نهادهاست.
شهرداری های استان کردستان از جمله شهرداری سنندج جزو غیرشفاف ترین نهادها و دستگاه ها بوده و همواره طی سنوات اخیر مبحث استخدام افراد معلوم الحال و جذب فله ای افراد بدون ضوابط و برگزاری آزمون های تخصصی به یکی از بحث برانگیزترین مباحث پیرامون شهرداری سنندج مطرح بوده است.
طی 2 سال اخیر نیز شهردار و شورای شهر سنندج با دریافت سفارش های متعدد از افراد، گروه های سیاسی و وابستگان به دولت اقدام به جذب فله ای ده ها نفر بدون برگزاری آزمون استخدامی و هیچ ضابطه ای کرده اند و این در حالی است که کردستان دارای جمعیتی بالغ بر 50 هزار جوان تحصیلکرده جویای کار است.
متأسفانه پیگیری های خبرنگاران و فعالان مدنی در خصوص دلایل جذب این استخدامی های بی ضابطه به جایی نرسیده و روز به روز بر دامنه این بی توجهی به اذهان عمومی توسط شهرداری و شورای شهر سنندج افزوده می شود.
دستگاه های نظارتی استان نیز چشم بر این تخلفات بسته و در این خصوص تاکنون هیچ موضع گیری نکرده اند و با سکوت خود زمینه را برای ارتقا و تبدیل وضعیت این افراد که بدون ضابطه جذب شده اند، فراهم نموده اند.
پایگاه خبری و تحلیلی کورده واری آنلاین در صورت عدم پاسخگویی شهردار و اعضای شورای شهر سنندج، لیست اسامی این افراد را که بدون برگزاری آزمون استخدام شده اند، منتشر خواهد کرد.
در ادامه نیز به سراغ مسئولان دستگاه های نظارتی استان خواهیم رفت تا مبحث تضییع حقوق جوانان نخبه و تحصیلکرده کردستانی در این استخدامی های بی ضابطه را پیگیری نماییم.
البته پرونده استخدامی های بدون ضابطه و خارج از آزمون استخدامی در کردستان به شهرداری سنندج ختم نشده و در گزارش های آتی به سراغ ادارات، سازمان ها و شرکت های دولتی دیگر خواهیم رفت.
 
نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط