کشف 2 هزار و 800 میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای کردستان/14 قاچاقچی دانه درشت در مرزهای استان دستگیر شدند
پنجشنبه، 13 مهر 1402
کشف 2 هزار و 800 میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای کردستان/14 قاچاقچی دانه درشت در مرزهای استان دستگیر شدند
سنندج - فرمانده مرزبانی کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه حدود 2هزار و 800 میلیارد ریال کالای قاچاق در استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 250 درصد افزایش داشته است.
به گزارش خبرنگار کورده واری، سردار محمد عارف سپهری روز پنج شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته نیروی انتظامی در سنندج اظهار کرد: هفته انتظامی امسال با شعار «مرزنشینان قانون مدار، مرزبان خدمتگذار» نامگذاری شده و در طول این هفته خدمات مختلف از جمله خدمات رایگان پزشکی و درمانی به مرزنشینان استان ارائه می شود.
وی افزود: حضور در بین مرزنشینان و نمازهای جمعه مناطق مرزی، دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران، تجلیل از فرماندهان و نیروهای مرزبانی، نشست با نخبگان استان، افتتاح پروژه های عمرانی در نوار مرزی از جمله برنامه های درنظر گرفته شده برای این هفته است.
فرمانده مرزبانی کردستان از امحا و انهدام کالاهای قاچاق مکشوفه در محل کشف به عنوان یکی دیگر از برنامه های این هفته نام برد.
سردار سپهری افزود: مقابله با ورود قاچاق کالا و خروج کالاهای اساسی می تواند به رشد تولید ملی کمک کند.
وی خاطرنشان کرد: در هفته نیروی انتظامی بالغ بر 400 میلیارد ریال کالای مکشوفه را در نقاط مرزی معدوم کردیم.
فرمانده مرزبانی کردستان تصریح کرد: این کالای مکشوفه بیش از 50 تن وزن داشت و پیام های بسیاری برای سوداگران داشت.
سردار سپهری اعلام کرد: در نیمه نخست امسال علاوه بر اقدامات هوشمند برای کنترل مرزها به صورت فیزیکی بالغ بر 40 هزار گشت در مناطق مرزی انجام شده است.
وی افزود: در این مدت حدود 2هزار و 800 میلیارد ریال کالای قاچاق در استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 250 درصد افزایش داشته است.
سردار سپهری از مقابله جدی با قاچاقچیان دانه درشت و اثرگذار با شبکه های گسترده قاچاق خبر داد و گفت: در این خصوص 14 نفر دستگیر شدند.
وی افزود: در این مدت همچنین هزار و 400 نفر مرتبط با قاچاق کالا در مرزها دستگیر شدند و بالغ بر 2 هزار و 100 پرونده قاچاق تشکیل شده است.
فرمانده مرزبانی کردستان تصریح کرد: بیش‌از 5 هزار و 100 رأس انواع دام سبک و سنگین در مرزهای استان کشف شد.
وی افزود: همچنین در این مدت از خروج 6هزار و 500 گرم طلا در مرزهای استان جلوگیری شد.
 
نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط