358 داوطلب انتخابات مجلس در استان کردستان فرایند ثبت‌نام خود را نهایی کردند
پنجشنبه، 4 آبان 1402
358 داوطلب انتخابات مجلس در استان کردستان فرایند ثبت‌نام خود را نهایی کردند
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: تا پایان مهلت تعیین شده 358 داوطلب انتخابات مجلس در استان فرایند ثبت‌نام خود را نهایی کردند.
به گزارش خبرگزاری کورده واری، مهدی رمضانی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران به تشریح آخرین وضعیت ثبت نام کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: تا پایان روز گذشته؛ مهلت مقرر ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، 358 داوطلب انتخابات مجلس در استان، ثبت‌نام خود را نهایی کردند.
وی افزود: در حوزه انتخابی سنندج، دیواندره و کامیاران 116 نفر، مریوان و سروآباد 70 نفر،قروه و دهگلان 67 نفر،بیجار و حسن‌آباد یاسوکند 65نفر و سقز و بانه 40 نفر فرایند ثبت‌نام نهایی را انجام داده‌اند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان درباره ترکیب جنسیتی داوطلبان عنوان کرد: از 358 داوطلب، 327 نفر مرد و 31 نفر زن هستند که در 5 حوزه انتخابیه با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
رمضانی افزود: طبق جدول زمان‌بندی انتخابات، بررسی صلاحیت‌ها در مراجع پنج‌گانه از همان روز 27 مهرماه که آغاز نام‌نویسی بود شروع شده و بعد از ارسال نتایج به هیئت‌های اجرایی، این هیئت‌ها از 4 آبان الی 18 آبان به بررسی صلاحیت‌ها می‌پردازند و دیگر فرآیندهای اجرایی انتخابات شکل خواهد گرفت.
وی خاطرنشان کرد: در مرحله پیش ثبت‌نام داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، 703نفر در کردستان ثبت‌نام کرده بودند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری 11اسفند امسال برگزار می‌شود.
 
نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط