همه افراد با درآمد 18 میلیارد تومان در سال شامل قانون پایانه های فروشگاهی هستند/اعلام صنوف جدید مشمول قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان
یکشنبه، 10 دی 1402
همه افراد با درآمد 18 میلیارد تومان در سال شامل قانون پایانه های فروشگاهی هستند/اعلام صنوف جدید مشمول قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان
مدیر کل امور مالیاتی استان کردستان گفت: همه افراد با درآمد 18 میلیارد تومان در سال شامل قانون مالیات های مستقیم هستند.
به گزارش خبرگزاری کورده واری، مصطفی فعله گری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: سیستم نظام مالیاتی در کشور به سوی سیستم هوشمند مبتنی بر داده پیش می رود.
وی افزود: در حال حاضر شاهد اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان هستیم که این مهم موجب شفافیت اقتصادی در کشور می شود.
فعله گری خاطرنشان کرد: این مهم موجب تغییرات گسترده و همه گیر در حوزه سیستم مالیاتی خواهد شد.
مدیر کل امور مالیاتی استان کردستان تصریح کرد: از اول مهرماه امسال همه اشخاص حقوقی مشمول این قانون شده اند.
فعله گری اظهار داشت: برای اشخاص حقیقی نیز این مهم از اول دی ماه امسال آغاز شده که در مرحله اول شامل اشخاص حقیقی است که میزان درآمد آن ها از 18 میلیارد تومان بوده است.
وی افزود: این حد نصاب مربوط به سال 1402 می باشد و در سال آینده این مهم تغییر خواهد یافت.
فعله گری تصریح کرد: همه طلافروشان و اشخاص حقیقی که در حوزه پزشکی، دندان پزشکی و تجهیزات پزشکی، فروشندگان مواد معدنی به واحد‌های فرآوری معدنی نیز مشمول این قانون شده اند.
وی اعلام کرد: با تلاش همکاران ما در استان کردستان شاهد شناسایی فعالیت اقتصادی 2 هزار میلیارد تومانی یک طلافروشی بودیم که روند وصول مالیات از این فعالیت اقتصادی در دست اجراست.
فعله گری خاطرنشان کرد: شایعه های درج شده در صفحات مجازی در خصوص رتبه برتر دریافت مالیات در بین استان های کشور برای استان کردستان کذب بوده و استان ما جزو استان های آخر کشور محسوب می شود.
وی افزود: از نظر وصولی تنها سه دهم درصد از مالیات وصولی کشور مربوط به استان کردستان است که جزو پنج استان آخر کشور بوده ایم.
فعله گری اعلام کرد: پارسال حدود هزار و 750 میلیارد تومان بوده که اشخاص حقوقی و مشاغل جزو عمده ترین ها هستیم.

 
نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط