685 هزار کردستانی تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند
شنبه، 14 بهمن 1402
685 هزار کردستانی تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند
سنندج - مدیر کل تأمین اجتماعی استان کردستان گفت: در حال حاضر 685 هزار و 815 نفر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند که 40 درصد جمعیت استان را شامل می شود.
به گزارش خبرگزاری کورده واری، سید صلاح قریشی روز شنبه در نشست خبری به مناسبت ایام دهه مبارک فجر در سنندج اظهار کرد: در استان کردستان هم اکنون 227 هزار و 195 نفر بیمه شده اصلی داریم که جمعیتی بالغ بر 685 هزار و 815 نفر استان را تحت پوشش قرار می دهد.
وی افزود: حدود 40 درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند که 53 درصد جمعیت شهری را شامل می شود.
قریشی خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه ریزی هایی که صورت گرفته در زمینه بیمه های خاص نیز شاهد پوشش افشار دیگری در جامعه هستیم.
وی افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه تاکنون هیچ معوقه ای در پرداخت تعهدات نداشته ایم و در این مدت بالغ بر 38هزار میلیارد ریال به مستمری بگیران کردستانی پرداخت شده است.
قریشی اعلام کرد: در حال حاضر 63 هزار و 462 نفر مستمری بگیر داریم که با برنامه ریزی به عمل آمده خوشبختانه بدون هیچ وقفه ای هر ماه مستمری این بزرگواران پرداخت می شود.
شیرزاد قادرپور مدیر درمان تأمین اجتماعی استان کردستان نیز در این نشست به تشریح فعالیت های این حوزه پرداخت و افزود: خوشبختانه بیمارستان های تأمین اجتماعی سنندج و سقز جزو بیمارستان های درجه یک کشور هستند و درمانگاه های شهرستان ها نیز در وضعیت مناسبی هستند به گونه ای که سال گذشته رتبه اول عملکردی کشور را کسب کردیم.
وی افزود: از ابتدای سال تا پایان آذرماه بیش از 943 هزار نفر به درمانگاه ها و 774 هزار نیز به مراکز پاراکلینیک استان مراجعه کردند و 16هزار و 834 نفر نیز در بیمارستان های استان بستری شده اند.
قادرپور همچنین با طرح های توسعه ای در حوزه درمان در سطح استان اشاره کرد و گفت: طرح های هتلینگ، توسعه تصفیه خانه بیمارستان سقز، خرید دستگاه سنگ شکن سنندج و دستگاه سی تی اسکن سقز از جمله این طرح هاست.





 
نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط