شرکت حدود 15 هزار داوطلب در آزمون استخدامی آموزش و پرورش کردستان
جمعه، 18 اسفند 1402
شرکت حدود 15 هزار داوطلب در آزمون استخدامی آموزش و پرورش کردستان
سنندج - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان از شرکت بیش از 14 هزار و 800 داوطلب در آزمون استخدامی آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی در کردستان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری کورده واری، اکبر محمدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان روز جمعه با حضور در حوزه برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی در دانشگاه کردستان از روند برگزاری این دوره از آزمون‌های استخدامی بازدید کرد.
محمدی در حاشیه این بازدید اظهار داشت: آزمون استخدامی آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی سال 1403 با حضور بیش از 636 هزار داوطلب در سراسر کشور امروز جمعه هجدهم اسفند ماه برگزار شد که از این تعداد 14هزار و 821 نفر شرکت کننده از استان کردستان در 7 شهرستان به رقابت پرداختند.
وی تصریح کرد: بانوان 76 درصد و همچنین آقایان 24 درصد سهم ثبت نامی در این آزمون استخدامی را به خود اختصاص داده‌اند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان گفت: سهمیه جذب استان کردستان در این آزمون استخدامی 707 نفر است که 499 نفر از سهمیه آن مربوط به داوطلبان آزاد، 164 نفر سهمیه مربوط به داوطلبان ایثارگر 25 درصد، 23 سهمیه مربوط به داوطلبان ایثارگر 5 درصد و نهایتاً 21 سهمیه آن به داوطلبان معلول اختصاص داده شده است.
وی افزود: بر اساس سهم تفکیک جنسیتی نیز 11هزار و 273 نفر از بانوان و 3 هزار و 549 نفر از آقایان در این آزمون استخدامی شرکت کرده‌اند که پس از اعلام نتایج و طی فرآیندهای قانونی، استخدام وزارت آموزش و پرورش خواهند شد. 
گفتنی است، نتایج اولیه آزمون استخدامی آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی در خرداد ماه سال آینده اعلام و پذیرفته شدگان این آزمون نیز از ابتدای مهر ماه سال آینده در کلاس‌های درسی مدارس در سطح استان شروع به کار خواهند کرد.

 
نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط