توانمند سازی 1500 زن بی سرپرست و بدسرپرست سنندجی/ نخستین خط تولید البسه ورزشی کردستان راه اندازی خواهد شد
جمعه، 14 اردیبهشت 1403
توانمند سازی 1500 زن بی سرپرست و بدسرپرست سنندجی/ نخستین خط تولید البسه ورزشی کردستان راه اندازی خواهد شد
مدیر عامل موسسه مردم نهاد نوای باران گفت: طی فعالیت 17 ساله این موسسه بیش از هزار و 500 زن سرپرست خانوار و بدسرپرست سنندجی، آموزش های تخصصی خیاطی با مجوز فنی و حرفه ای دریافت کرده اند.
به گزارش خبرنگار کورده واری، آزاد سهرابی جمعه شب در نشست خبری با نمایندگان رسانه های استان در سنندج اظهار کرد: سال 1386 مجوز خود را از سازمان ملی جوانان دریافت کردیم و طی 17 سال فعالیت خود بانی اقدامات قابل توجهی در مناطق حاشیه نشین شهر سنندج شده ایم.
وی افزود: طی 17 سال فعالیت خود علاوه بر مشارکت در برنامه های خیریه و محرومیت زدایی اقدام به آموزش بیش از هزار و 500 زن سرپرست خانوار و بدسرپرست در مناطق حاشیه نشین شهر سنندج کرده ایم و همه این بانوان آموزش تخصصی خیاطی را با دریافت مدرک معتبر فنی و حرفه ای یاد گرفته اند.
سهرابی اعلام کرد: هم اکنون 15 نفر از همین بانوان آموزش دیده در کارگاه خیاطی موسسه نوای باران مشغول به فعالیت هستند و علاوه بر اشتغال پایدار برای این افراد و اختصاص بیمه و حقوق و مزایای قانونی شاهد اشتغال زایی برای 40 نفر از بانوان بند نسوان زندان سنندج نیز هستیم.
وی افزود: با هماهنگی به عمل آمده با اداره کل زندان های استان به زودی کارگاه خیاطی برای آقایان نیز راه اندازی خواهد شد.
مدیر عامل موسسه مردم نهاد نوای باران در ادامه سخنان خود از برگزاری مسابقات نقاشی و سفال گری، حمایت از ایتام، کارزار رسانه ای پیشگیری از اعتیاد در مناطق حاشیه ای، توزیع سبد غذایی، اهدای وسایل پزشکی به نیازمندان، برنامه های فرهنگی ورزشی ویژه معلولان، تهیه لباس گرم برای کودکان بی بضاعت، توزیع چند هزار ماسک در دوران کرونا، کارآفرینی، مطالبه گری برای رفع مشکلات مناطق حاشیه نشین سنندج، توزیع 3 هزار دست مانتو و شلوار و مقنعه برای دانش آموزان بی بضاعت سنندجی به عنوان دیگر فعالیت های این موسسه طی این مدت نام برد.
سهرابی اعلام کرد: به زودی خط تولید البسه ورزشی با برند ویژه کردستان توسط این موسسه راه اندازی خواهد شد و ورزشکاران بی بضاعت سنندجی با حمایت تجهیزات و البسه این موسسه راهی مسابقات ملی و منطقه ای خواهند شد.



نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط