تأمین زمین نهضت ملی مسکن در کردستان به 37 هزار و 190 واحد می رسد
شنبه، 23 تیر 1403
تأمین زمین نهضت ملی مسکن در کردستان به 37 هزار و 190 واحد می رسد
مدیر کل راه و شهرسازی کردستان گفت:با الحاق سه شهرک مسکونی در نقاط مختلف استان، در هفته های آینده زمین 37 هزار و 190 نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن تأمین خواهد شد.
به گزارش خبرنگار کورده واری، جهانگیر الیاسی پیش از ظهر امروز در شورای مسکن که به ریاست استاندار در سالن جلسات شهدای گمنام برگزار شد، اظهار کرد: تخصیص اعتبار به پروژه های راه و شهرسازی در سال 1401 نسبت به 1400 به میزان 72 درصد افزایش یافت. 
مدیر کل راه و شهرسازی کردستان گفت: در دولت سیزدهم 337 کیلومتر بزرگراهی احداث شد که معادل 11 درصد بزرگراه های احداث شده است.
وی به احداث نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: در دولت نهم تا دوازدهم در مسکن مهر 34 هزار و 221 واحد احداث شد.
الیاسی خاطرنشان کرد: تعهد استان در احداث نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم بیش از 87 هزار واحد است که تا پایان سال 1404 باید به پایان برسد.
مدیر کل راه و شهرسازی کردستان افزود: با الحاق سه شهرک مسکونی در نقاط مختلف استان در هفته های آینده زمین 37 هزار و 190 نفر از متقاضیان تأمین خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در تأمین زمین مناسب عمل شده، گفت: در زمینه ساخت عقب هستیم که زمان بر بودن آماده سازی ناشی از خاکبرداری های فراوان و محدودیت فصل کاری در استان از دلایل برخی کاستی ها در حوزه ساخت بوده است.
الیاسی در ادامه به برخی چالش های نهضت مای مسکن اشاره کرد و گفت: با تمام سردفتران و بنگاه ها گفته شده که نقل و انتقال امتیاز نهضت مسکن ملی امکان پذیر نیست، اما هنوز هم این مشکلات وجود دارد. 
وی گفت: این مشکل بازار دلالی را گرم می کند و نیازمند واقعی صاحب مسکن نمی شود که باید برای آن چاره ای اندیشید.
نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط