جهاد کشاورزی تنها سازمان یاری گر حوزه زکات در کردستان است/پرداخت 120 میلیارد تومان مستمری ماهیانه به مددجویان کردستانی
دوشنبه، 15 مرداد 1403
جهاد کشاورزی تنها سازمان یاری گر حوزه زکات در کردستان است/پرداخت 120 میلیارد تومان مستمری ماهیانه به مددجویان کردستانی
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کردستان گفت: جهاد کشاورزی تنها سازمان یاری گر حوزه زکات در کردستان است و امیدواریم دیگر دستگاه های اجرایی عضو شورای زکات استان نیز در این خصوص همراهی کنند.
به گزارش خبرگزاری کورده واری، حجت الاسلام ایرانی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان روز دوشنبه در جریان سفر به شهرستان دهگلان در نشست تخصصی با مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کردستان که با محوریت زکات و مراکز جمع آوری گندم برگزار شد، اظهار کرد: با وجود بیش از یک میلیون تن تولید گندم متأسفانه زکات جمع آوری شده از این محل بسیار ناچیز است و امیدواریم تلاش ها برای افزایش زکات منسجم تر شود.
وی افزود: باید ایجاد باور در خصوص زکات در بین کشاورزان صورت گیرد و از ظرفیت طلاب بهره گرفته شود. 
حجت الاسلام ایرانی از آمادگی تمام زیرمجموعه های جهاد کشاورزی استان کردستان برای ارتقای فریضه زکات در استان خبر داد و گفت: همکاری ویژه ای با مجموعه کمیته امداد در این خصوص وجود دارد و به دنبال گسترش هرچه بیشتر این همکاری ها هستیم.
رضا طوسی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت: بر اساس مبانی فقهی باید زکات جمع آوری شده در همان محل هزینه شود.
وی افزود: ما در دبیرخانه شورای زکات برایمان وظیفه ای تعیین شده است و در این راستا نیز از ظرفیت معتمدین محلی برای جمع آوری زکات استفاده می شود و زکات جمع آوری شده نیز به نیازمندان همان روستا و یا محل جمع آوری زکات پرداخت می شود.
طوسی اذعان کرد: نیاز نیازمندان کردستانی بسیار زیاد بوده و اگر 
تمام گندم های منطقه نیز به نیازمندان اختصاص یابد باز هم همه نیازهای آن ها رفع نمی شود.
وی اعلام کرد: در حال حاضر هر ماه بیش از 120 میلیارد تومان مستمری به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد در کردستان پرداخت می شود که 50 میلیارد تومان زکات جمع آوری شده پارسال در قبال پرداختی های ما بسیار ناچیز است.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کردستان تصریح کرد: زکات یکی از 120 فعالیت کمیته امداد است و بدون همراهی دستگاه های اجرایی اعضای شورای زکات نمی توانیم اهداف و برنامه های این عرصه را به نحو احسن اجرایی کنیم.
طوسی اعلام کرد: غیر از سازمان جهاد کشاورزی هیچ دستگاه اجرایی عضو شورای زکات در استان همراهی نداشته و هیچ اقدام عملی در امر زکات نکرده اند.
وی افزود: با وجود افزایش تعداد خانوارهای تخت پوشش متأسفانه تعداد نیروهای مجموعه کمیته امداد افزایش نیافته و این مهم فشار کاری بسیاری را بر مددکاران کمیته امداد وارد کرده است لذا همراهی دستگاه های اجرایی استان می تواند در انجام رسالت های این سازمان یاری گر باشد.


 
نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط