پرداخت 320 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به فارغ التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی کردستان
یکشنبه، 22 مهر 1403
پرداخت 320 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به فارغ التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی کردستان
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان گفت: سال گذشته 320 میلیارد ریال تسهیلات تبصره 4 قانون بودجه به دانشجویان و دانش آموختگان برای ایجاد کسب و کار پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار کورده واری، شاهین فکور روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت 18 مهرماه و سی و سومین سالگرد تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار کرد: هم اکنون در 9 مرکز آموزشی این دانشگاه در قالب 150 کد رشته به دانشجویان خدمت رسانی می شود.

وی به برگزاری 58 دوره کوتاه مدت تک درس آزاد از 1401 تاکنون در این دانشگاه اشاره  کرد و گفت: این دوره ها در کنار دوره های مقطعی کاردانی و کارشناسی ناپیوسته برگزار می شود.

فکور با بیان اینکه 43 درصد دانشجویان این دانشگاه شاغل هستند، افزود: از مهرماه سال 1402 تاکنون تضمین شغل را برای دانشجویان ایجاد کردیم، ضمن اینکه در همین رابطه مهر 1402، برای 23 نفر(در شرکت کیمیا کاشت اطبا سنندج) تضمین شغل ایجاد شد و سهم امسال هم 13 نفر است.

وی هدف از ایجاد دانشگاه علمی کاربردی را خلا آموزش های مهارتی عنوان کرد و افزود: در برنامه هفتم توسعه مقرر شده بیشتر از 50 درصد آموزش‌های دانشگاهی کشور مهارتی باشد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کردستان با بیان اینکه طی سه سال اخیر جهت‌گیری متناسب با اساسنامه دانشگاه علمی کابردی شکل گرفته شده است، ادامه داد: 2 رویکرد جدید آموزش متناسب با نیاز روز، بازار و آینده و کمک به اشتغال در دستور کار این دانشگاه قرار گرفته است.

فکور به اجرای طرح آباد(آموزش برای اشتغال دانش آموختگان) در دانشگاه علمی کاربردی اشاره کرد و گفت: 43 درصد بیکاران کشور فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند که اغلب به دلیل نداشتن مهارت است.

وی اعلام کرد: سال گذشته 320 میلیارد ریال تسهیلات تبصره 4 قانون بودجه به دانشجویان و دانش آموختگان برای ایجاد کسب و کار پرداخت شد و این روند برای سنوات آتی هم ادامه خواهد داشت.


نویسنده: خبات ساعدی
چاپ خبر
اخبار مرتبط